surridurr

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Fredag 3 januari 2014

Av Eleonor - 3 januari 2014 19:08


GRATTIS

 

Thihihi, kan tänka mig att eventuella läsare tycker att det börjar bli tjatigt med dessa gratulationer. Men nu är det så att i min släkt är vi sådana. Vi har några tidpunkter då familjemedlemmarnas födelsedagar faller in, tätt efter varandra.

Hur som, nu stämmer jag upp min skönsång för världens bästa syster (min) som fyller år idag. Hon och maken kom hem från en Tysklandsresa igår. Syrran fick idag en rejäl bukett med krispiga tulpaner från mig, lämnat av blombud. Både hon och jag älskar dom här supertidiga tulpanerna. Dom bryter julkänslan emot hopp om våren.

Syrran var verkligen jätteglad över blommorna.

Under vår uppväxt hade vi den traditionen att den som fyller år bestämmer vad dagens middag ska vara.


Fniss, minns att mamma och pappa tyckte jag var besvärlig som envisades med ostsufflé. Den är visst svår att göra. Men vad jag minns lyckades det alltid!


Traditionen att välja maträtt har vi fört vidare till våra barn. Och de till sina. Så syrran och jag frågar alltid vad det blir för mat när vi gratulerar varandra. Syrran har valt spagetti med räksås och räkor.


IDAG VAR VI I ALLA FALL TVÅ PÅ JOBBET

Alltså 100% bättre än igår. Vi har väl inte hunnit prata alltför mycket idag. Men det är väldigt trevligt att höra det finns någon mer än mig själv på plats. Om det var det eller någon helt annan orsak, vet inte jag, men trots två nätter med minimal sömn var det inte alls svårt att hålla mig vaken idag


SMÄRTA

Sååå dumt. Har i underkäken en tand som blivit sylvass. Det är plågsamt. Gör jätteont i tungan att prata. Får liksom skavsår på tungan. Det känns! Till tandläkare går jag inte. Har försökt förut med samma problem på en annan tand. De misslyckades. Då filade jag själv tanden med en nagelfil. Vilket också misslyckades. Så nu tror jag att jag som avskyr tuggummi ska skaffa just det för att använda till att sätta som en hylsa över den vassa tanden så det inte gör lika ont på tungan att komma emot där när man pratar.


VECKANS BÄSTA DAG

Yeppie, äntligen fredag igen! Börjar vänja mig vid 2,5 arbetsdagar per vecka. Så borde det fortsätta.  Och nu när det äntligen är fredag igen så kommer jag troligen vända på dygnet igen. Och sova till 10-11 i morgon.


I MORGON

Ska jag dammsuga, torka golv och stryka. Men så är det så att min älskade sonhustru Amelie Chroneér Helsing, som är trubadur, har anlitats av min kompis Synnöve för att sjunga i kyrkan under hennes barnbarns dop. Kan inte riktigt det här med dop (mina barn är inte döpta) men enligt Synnöve är det helt öppet och OK för alla att komma in i kyrkan under dopet. Så man kan komma dit och sätta sig för att lyssna på Amelie. Det kan jag ju göra!



 
 
Ingen bild

Lena i Lyckebo

4 januari 2014 12:04

Jag tror att det finns en sorts "pasta" på Apoteket som blir hård efter ett tag. Fråga där.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards