surridurr

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

Ordningsfråga

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!


Vem plockar undan efter dig?

Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen?

Vem torkar av bordet efter dig?


På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänken. Men med varsin "diskvecka" rådde vi bot på det.


Där jag jobbar nu är det värre........än värst, eller?

Använda muggar, koppar och glas placeras ut lite överallt på kontoret, istället för att placera dem i diskmaskinen i köket.

Lappar har satts upp med budskap "Placera inte din använda kaffekopp här - ta den till diskmaskinen i köket".  Men där travas kaffemuggar, dricksglas på hög, ändå.

På fönsterbrädor, småbord, hallhyllor samlas skitigt använt porslin!


I personalköket blir det brist på kaffekoppar/muggar, glas och porslin - pga att det står skitigt prorslin lite överallt.


Då undrar jag vad det är för fel på oss människor? Varför gör vi så???


Kan tänka mig att jag kan ställa ifrån mig en just urdrucken kaffemugg på en hylla om jag just där stannar och pratar med kollegor. MEN jag kan garantera att nästa gåg jag går förbi och ser min kaffemugg där så flyttar jag den till diskmaskinen. Varför gör inte fler så?


Hur ofta som helst då jag kommer till personalköket för att ta en fika eller lunch, så finns inga rena kaffemuggar, bestick eller glas.


Idag åt jag t ex yoghurt med en bordskniv!


Vägrar handdiska det jag behöver då diskmaskinen är halvfull, men alla småhyllor mm är fyllda med smutsiga koppar/glas och bestick. Blir sur! Det inte är brist på porslin och bestick.....utan det är en dålig respekt oss kollegor emellan.


Alla jag pratar med håller med. Men vem fan är det då som plecerar ut sin skitiga disk lite här och där trots förbudsskyltar?


Hur som - jag tänker i alla fall inte ta hand om andras disk. Jag ska börja ta med mig egen mugg. Och sked. Tänker inte placera det i vår diskmaskin, utan ta hem disken. Vilket också innebär att jag inte tänker vara med om att sköta diskmaskinen. Håller jag med eget porslin/bestick så får dom andra sköta företagets grejer.


Men det är då faaan att man ska behöva göra så!



 
 
pearl1

pearl1

9 oktober 2014 07:56

Jädrans såå dålig stil ,,,av vuxna människor......!!!
Du gör rätt att ta med dig eget hemifrån...

http://bloggplatsen.se

Eleonor

9 oktober 2014 21:23

Jamen hur kan det komma sig att vuxna människor gör så här?
Alla kan vi slarva och glömma. Men det här.....?
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Av Eleonor - 21 september 2014 22:34

Hon har i stort sett dagligen hört av sig nu under tiden jag varit sjuk. Vill veta hur jag mår. Vad jag gör osv. Idag frågade hon flera gånger om jag känner mig deppig. Men det gör jag inte. Syrran menar att om den allra minste lilla tendens finns ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards