surridurr

Direktlänk till inlägg 13 september 2014

Igång igen då.....

Av Eleonor - 13 september 2014 01:33

 


Igång igen då med jobbet. <först på halvtid och nu på 75% och det går bra. Nytt för mig är också att pendla till och från jobbet samt en ny arbetsplats fast samma arbetsgivare.


Att pendla tycker jag fungerar bra. Sover så bra på bussen och dessvärre även på tunnelbanan.  Nästan ett lite behagligt sätt att vakna upp på morgonen. Hemresan önskar jag dock att den kunde gå lite fortare.

Kul att vara på en ny arbetsplats med så många kollegor. Stimulerande. Hoppas det fortsätter så här bra sen när det blir mörkare också.


Läkaren vill att jag ska skynda långsamt, dels med upptrappning av jobb samt med nedtrappning av medicin. Eftersom kroppen tycks ha balanserat på gränsen....... Nu gäller det alltså att utsättas för alla smittor igen (på buss, på jobbet, i affärer osv) för att på nytt bygga upp ett immunförsvar. Och så måste det ocksåsamtidigt hållas koll på att inte kroppen reagerar fel igen. Men till jul tror han att jag kommer vara frisk!!


Fniss, barnbarnen kan lätt bistå med att hjälpa mig att bygga upp ett immunförsvar också.  Nea och jag var halvkrassliga förra helgen då dom var här. Träffade också "bröderna Bus" som hade svinkoppor och sedan drabbades av halsfluss. Visserligen var vi bara utomhus då, men lite lite kanske de har spätt på farmors immunförsvar nu?


På bilden är mina yngsta barnbarn. Till två av dem ä jag farmor och till två  mormor.


Fortfarande sommarvärme om dagarna, med strålande solsken. Runt 20 grader. Är alltså klädd med sandaler och tshirt om dagarna. Men tidiga mornar då jag ger mig iväg till bussen, vid 6-tiden är det lite disigt, fuktigt och ruggigt.

 
 
 linda

linda

16 september 2014 16:56

Hej ,, så kul att du börjat jobba igen,, måste kännas underbart ,,en sak tunnelbanan,, inte trevligt,,Jag körde alltid bilen i Stockholm,,i alla år,, nu brukar vi ta t-banan ibland,,svår med parkeringar,,, ha en fin kväll, så härliga barnbarn..Liten blond tuffing, Kramiz,, Linda





http://lindas-bloggjanu.bloggplatsen.se

Eleonor

17 september 2014 23:43

Hej vännen
Jaaa, det är verkligen jätteskönt att vara tillbaka på jobbet igen.
Alltså jag tar mig hellre fram via t-banan ändå. Den är logisk, går att hitta. Köra bil där ovanpå gör jag bara om någon sitter bredvid mig och talar om hur jag ska köra!
Var tur att jag loggade in på den här bloggen och såg din kommentar.
Kramis

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

18 september 2014 20:52

Tre veckor har jag varit sjuk och hemma nu, en jäkla seg förkylning med komplikationer. Äntligen går jag på antibiotika och ser en ljusning. Kramelikramen..<3

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marianne

26 oktober 2014 16:51

skönt höra att du på benen igen
oo så länge sen jag var inne på bloggen
skönt läsa att det gått åt rätt håll
Kram
Marianne
marre58

Eleonor

31 oktober 2014 20:38

Vart har du tagit vägen????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards