surridurr

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Kvar att göra.......

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00


Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?


Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?


För mig som hundtokig har jag haft en del drömmar. Egna schäfrar har jag hunnit med. Bra lydnadsträning har jag hunnit med. Mysig familjehund med lite mindre lydnadsträning har jag också hunnit med. Stilla min nyfikenhet om afganhundar har jag hunnit med (obegåvade och ljuvliga). Men jag har ännu inte hunnit med att leva ihop med en irländsk varghund!


Resa till och att tillfälligt leva i Spetsbergen har jag inte heller hunnit med.  Liksom jag heller inte hunnit med att uppleva en allvarlig lappländs snöstorm som kanske "stänger av" ett helt samhälle en tid.  Eller den lappländska vintern utan något dagsljus alls.


Att vara med att "nosa" och ställa krav inom politiken har jag hunnit med.


Utsätta mig för "äkta spökerier" har jag också hunnit med (och fått nog av).


Att vara ute i världen, försvara de svagas rätt, samt att t ex jobba för Läkare utan gränser, har jag inte alls hunnit med.


Demonstrera för mina och andras rättigheter har jag till viss del hunnit med.


Skriva den där boken som jag ibland drömt om, har jag inte alls hunnit med.


Att ha ett eget hundstall, eget hönshus - garanterat utan råttor, har jag heller inte hunnit med.


Eller att föda upp får.


Men jag har hunnit med att ha förmått mina ljuvliga barn att ge mig de mest underbara barnbarn man kan ha!!!!

Och det är livets rikedom



 
 
pearl1

pearl1

3 oktober 2014 08:30

Hej.. Nu när barna är vuxna med egna familjer och mitt uppe i livet, befinner man sig på "nedgången" i livet, steg för steg...Vardagens rutiner som gick som en "dans" förr känns idag tyngre o tyngre...!!
Tycks bli fler o fler "måsten" som hopar sig. Boendet som förr kändes för litet är idag alldeles för stort. Ska ju hållas efter o städas...
Och såå kneget....PUH........!!

http://bloggplatsen.se

Eleonor

3 oktober 2014 23:45

Älskade vännen, du befinner dig INTE på nedgången. Tvärtom.
Nu är du mitt uppe i ditt esse. Inga barn att slita, sörja för. Nu är det bara du och gubben.
Snyt dig i chefens gardiner om du vill!
Sälj villan och alla måsten om du vill!
Sätt dig ner i lugn och ro, tänk efter.....nu börjar livet. Hur vill du leva resten det?
Måstena SKA bli färre och färre nu när ni inte är en barnfamilj längre.
Boendet må vara för stort. Går att byta mot ett mindre.
Kneget kanske är ett nödvändigt ont några år till, eller? Kanske borde kolla om du tom har råd att ta ut hel- eller deltidspension redan nu? Kolla för fasen!
Kramis

 
mlisan

mlisan

5 oktober 2014 19:55

Finns massor jag vill göra... Både med och utan barn ;) hihi. Starta eget är en stor grej för mig... kanske blir det av snart!

http://mlisans.blogg.se

Eleonor

8 oktober 2014 21:35

Men åh, vad spännande. Kommer du i så fall driva fotoföretaget tillsammans med ditt jobb eller räknar du med att direkt kunna försörja dig på den egna firman?
Spännande!!!!
Kramis

 
Nyckelpigan/Barbro i Piteå

Nyckelpigan/Barbro i Piteå

6 oktober 2014 11:40

Hej där. Vi bloggade tillsammans på Bloggspace en gång i tiden. Det var ett bra inlägg du skrivit och nu måste jag tänka efter - skall göra det och skriva ett inlägg själv om detta. Kram från mig

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

Eleonor

8 oktober 2014 21:33

Hej vännen! ad kul att se dig här. Jätteroligt att du hittade mig. Vet du vännen, jag finns huvudsakligen på wordpress. Min adress dit är
surridurr.wordpress.com
Jag ska lägga in din adress där så kan vi följa varandra.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 21 september 2014 22:34

Hon har i stort sett dagligen hört av sig nu under tiden jag varit sjuk. Vill veta hur jag mår. Vad jag gör osv. Idag frågade hon flera gånger om jag känner mig deppig. Men det gör jag inte. Syrran menar att om den allra minste lilla tendens finns ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards