surridurr

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Delar av snabb familjeträff

Av Eleonor - 24 april 2013 22:03

I fredags kom syrran till mitt jobb mitt på dagen då jag slutade jobbet. Även Cissi och Wille. Wille red rygg på mamma Cissi då de kom runt hörnet. När Wille fick syn på mig släppte hon ner honom. Och han sprangt allt vad hans korta 4-årsben bara förmådde fram till mig som böjde mig ner.

 

Wille slängde sina armar om min hals och sa "åh, mommor".

 

-Wille, mormor har saknat dig sa jag och kramade om och lyfte upp. Saknat dig oxå mommor, sa Wille. Efter kram och puss, släppte jag ner honom och han kramade om syrran. Så blev det lite tår och kramkalas emellan oss vuxna, efter allt som varit.

 

Till syrrans bil! Wille krävde att få hålla mormors hand. Mormordern tyckte han hade helt rimligt krav.

 

Åkte till skolan där Willes storasyster går i första klass. När Cissi och Nea kom till bilen blev jag ju tvungen att gå ur bilen. -Åh, mormor, ropade Nea och slängde sig om halsen på mig. Efter mycket kram och puss, lite ommöblering i bilen eftersom både Wille och Nea skulle sitta bredvid mormor, kunde vi lämna skolområdet.

 

Parkerade nere på stan. Cissi som inte fått sin deklaration skulle hämta en ny sådan, men hennes jacka inklusive leg är stulen, så mamma gick med för att intyga att Cissi är Cissi. 

 

Nea och mormor handihand samt Cissi mot Skatteverket, medan Wille och syrran satt kvar i blen. Men först var det spännande saker att stanna och titta på. Bilbron vi skulle över var vattenfylld. Ån hade ett enormt högt vattenstånd. Stora fastigeten intill hade fått in vatten i källaren så det pumpades ut massor av vatten därifrån när vi gick förbi. Såklart mormor stannar så Nea får kolla hur det går till.

Skatteverket nästa.

 

Cissi berättar sitt ärende. Personen som tog emot oss sa skämtsamt "jaha, då ska vi hoppas att din mamma har leg och kan intyga att du är Cecilia". 

Nea som lyssnat noga på vad som sagts sa genast:


-Det kan jag också göra och jag heter Linnéa!

 

Åter i bilen. Syrran och Wille hade rockat loss där på p-platsen ordentligt! Fniss, vilken knasig syster du har mommor, sa Wille. Jajamensann mormor har världens bästa och knasigaste syster!!!

 

Wille ville höra splaschet då bilarna åkte över den vattenfyllda bron, så syrran hade stängt av bilen och öppnat fönstren. Sen ville han se det på närmre håll. Så dom hade gått ur bilen och studerat det på närmre håll.

 

Till slut skulle vi också åka över den vattenfyllda bron.

-Kör fort uppmanade Wille.

 

Väl hemma hos mig förundrades jag över att syrrans bil var så vansinnigt skitig jämfört med andra bilar. Så brukar det inte vara. 

Aha, såklart hon gjorde ju Wille till viljes och körde fort genom vattnet!!  

 
 
Louise

Louise

26 april 2013 00:02

Härliga ungar ... ;)

http://imitttankerum.wordpress.com

Eleonor

26 april 2013 21:09

Mmmmm, barnbarn är verkligen det ljuvligaste man kan vara med om.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards