surridurr

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Torsdag 19 juli 2012

Av Eleonor - 20 juli 2012 00:00

 


En riktigt intensiv dag, mycket trevlig och rolig, därefter följd av en underbar kväll.

Strålande solsken och riktigt varmt.


Syrran kom idag, vilket var hur roligt som helst. Vi unnade oss bara en slät kopp kaffe.........sen satte vi igång med dagens göromål.


Jysk, Rusta, Prisstopp, Claes Ohlsson, Jysk igen, Mio. Hem med massor av handlade varor och baxade upp dem till mig. En timmes ny kaffepaus med smörgås.


Sen till Flygis för att storhandla. På väg därifrån ringde Lucas som undrade om Edmund kunde få vara hos mig. Självklart, då kommer du kanske med och hjälper till att bära upp alla varor?


Så fick syrran träffa Edmund ordentligt och prata en liten stund med Lucas och Amelie.


Edmund, syrran och jag packade upp alla varor vi handlat. Och det var mycket. Bl a köpte vi lite mysigare balkongmöbler än vad jag hade innan. Är såååå nöjd med nya utseéndet på balkongen. Självklart satte vi oss på balkongen och njöt av de nya möblerna. Det var ruggigt varmt. Varsitt glas vitt vin resp bubbelvatten med hallon i och en rejäl skål med jordgubbar, hallon och bigaråer. Gottigott!!


Efter middagen så kom Annika. Kärt återseénde mellan syrran och Annika. Babblade ett tag, och så blev det helt plötsligt brådis iväg. Vi var 10 personer som traskade iväg till Åtellet, och lyssnade på Amelie som uppträdde som trubadur.


Hon var bara såååååå bra. Syrran och två av de andra vännerna har såklart hört lite av henne vid ett par tidigare tillfällen. Men de övriga hade inte hört henne förut.

Alla var jätteimponerade av henne. Jag har tjatat och tjatat på henne att hon måste sjunga Janis Joplin-låtar igen. Hon har bara flinat.


Har ju berättat för vännerna hur jag bara får ståpäls av hennes Joplintolkningar och nästan inte kan hålla tillbaka tårarna.


Och vet ni,.......ikväll kom några Joplin-låtar. Syrran och jag tjöt av lycka och studsade upp för att fota/filma och njuta. Vännerna log och visade tummen upp!!!


Underbart!


Lucas, Amelie och Edmund satt efter hennes "jobb" en stund med oss och pratade, svarade på frågor om hennes musik, låtskrivningar. En av låtarna hon sjöng ikväll var en som hon skrivit själv. Och det var med en så enorm känsla. Lämnade inget öga torrt. Vi pratade om hennes cd som är på gång.

Fniss alla vännerna som var med ikväll berättade att de förutsätter att de blir bjudna på releasen!!


Hemgång, väl hemma satt syrran och jag och babblade någon timme till, med ett par glas iskallt vitt vin till. Sen stöp syrran i säng. Hon är morgonmänniska och jag kvällsmänniska.


Men nu snart ska även jag uppsöka sängen!

 
 
Monica

Monica

20 juli 2012 06:50

Vilken dag/kväll ni verkar ha haft, kul! Vill se bilder på den nygamla balkongen! :-) Kram.

http://locknetoka.blogspot.se

 
Barbamamma

Barbamamma

20 juli 2012 09:35

Jag lyssnade mycket på Joplin i tonåren, fina låtar. Verkar som en riktig toppendag KRAM

http://barbamammas.wordpress.com

 
Emm

Emm

20 juli 2012 12:02

Jag kommer in på Bloggspace igen! Sprid det!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards