surridurr

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Morgondagens planer

Av Eleonor - 15 juli 2012 23:24

Morgondagen går i barnvakteriets tecken.


Först på morgonen så kommer bröderna Bus. Det innebär alltid trevnad och aktivitet.


Helst skulle jag vilja hinna kämpa med snabeldraken lite till innan de kommer, samt göra rent i badrummen. Men det hinner jag nog inte. Dom kommer redan ca 9.30.  Och det är tidigt. Ruggigt tidigt då man har semester, fniss!! Räknar med att jag kommer att vara barnvakt ett par timmar. Efter det ska jag till affären. Det ekar tomt i kyl- och frys.

Jag måste hinna med det, dammsugningen och badrumsrengöringen på ett par timmar, för sen kommer nästa barnvaktsomgång. Då kommer Nea och Wille. Dom blir kvar över natten, och blir hämtade sen eftermiddag på tisdagen.

Nea har sovit över här många gånger. Wille har bara sovit över här när även Cissi sovit över. Så det ska ju bli lite spännande att se hur det går. Vet ju dessutom att Wille är en riktig 3-åring med allt vad 3-årstrots heter.  Dessutom väldigt aktiv och busig. Känner igen det där! Fniss!!!


Men vilken härlig dag att få aktivera sig som både farmor och mormor på en och samma dag!


Så ska jag försöka vara lite smart med vilka grejor som ligger var, pga att en 3-åring ska vara här ett dygn i den här renoveringsröran!


På torsdag kommer syrran. Ser jag mycket fram emot. Vi ska fixa med min balkong, som jag inte lyckas att ordna myspys på.  På kvällen ska vi träffa vänner/grannar på en liten knytis. Äta/dricka gott under en kort stund. Det har syrran inte blekaste aningen om. Efter vår gemensamma måltid/vinpimplande här i bostadsrättsföreningen ska vi tillsammans promenera ner till  Åtellet. Där har jag bokat ett bord för oss. Sonhustrun, Amelie som är trubadur uppträder där den kvällen. Vi vill tömma en bägare eller två men framförallt lyssna på Amelie. Hon är duktig!


Mallig svärmor är jag, då några som lyssnat på henne förut, blivit "frälsta" och vill höra mer, andra som aldrig hört henne men vill göra det!!


Hennes tolkning av Janis Joplin gör att man får ståpäls och tårarna bara rinner. Nu är det inte Janis Joplin-tolkning det blir på torsdag. Tyvärr, eftersom Janis Joplintolkningen är helt sjukt bra! Eller tack och lov, blir ju inget bra om svärmor sitter och gråter sig igenom hela spelningen!! Thihi!!!


På fredag kommer Nea och Wille igen och blir kvar till söndagkväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards