surridurr

Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Lördag med barnbarn

Av Eleonor - 6 september 2014 22:42

Har haft en intensiv och fin lördag. Dagen började i grått men mitt på dagen blev det ännu en dag med strålande solsken.


MYSTERIUM

Nea (8-årigt barnbarn) tog igår av sig ett par tights. Sedan dess är de spårlöst försvunna. Hur kan det vara möjligt? Vi har letat överallt. Hon har ingen aning om var hon lagt dem. Hur kan de bara försvinna?


MUSIK PÅ STAN

Barnen och jag gick ner på stan. För att lyssna på kära sonhustrun Amelie (trubadur) som spelade och sjöng utanför en valstuga. Hur trevligt som helst. Sonen Lucas, och deras barn (mina barnbarn) Edmund och August var med. Helt underbart att ha fyra barnbarn omkring sig samtidigt. Kusinerna hade roligt med varandra och rusade runt bland alla valstugorna på torget.

 


PÅHITTIGA BARNBARN

Har jag. På torget finns en fontän där alla fyra satt en liten stund alldeles stilla. Olikt mina barnbarn att sitta stilla. Gick dit för att njuta av ögonblicket. Och då förstod jag varför de var så stilla. De tre äldsta roade sig med att sätta skosulorna på vattenytan. Nea lyckades dock lura lillebror Wille att helt och hållet stoppa ner fötterna, med strumpor och skor under vattenytan! Suck! Inte så kul för honom att resten av dagen gå omkring i dyngsura strumpor och skor. Dom hade också någon slags lek där Nea satt högst upp och var drottning över fontänen. Edmund, 10 år gick sedan runt bland alla valstugorna på torget och berättade att hans kusin Nea är drottning, fniss!!! De blev säkert väldigt undrande allihop.


 


EFTERMIDDAGEN

Väl hemma igen förbereddes en picnic. Vildris och sprödbakad torskfilé, tomater och jordnötter blev maten. Mat, dryck tog vi med oss ut till gården där jag bor. Kompisen Suz som också bor i området, och som även hon var barnvakt till två barnbarn hade vi stämt möte med. Så vi käkade allihop tillsammans. Våra barnbarn måste helt enkelt ha fått totalt utlopp för all sin energi den här eftermiddagen/kvällen så som de hela tiden sprungit omkring.


HEMMA IGEN

Strax efter kl 21. Hade lovat barnbarnen att de skulle få vara upp ovanligt länge. Blev en barnfilm. Wille somnade i soffan trots att han inte var ett dugg trött. Nea ska nog hamna i säng snart hon också.



 
 
Ingen bild

pearl1

7 september 2014 09:04

Hej... Du har visst "fullt upp" med dina fina barnbarn.Kanske att bli lite barn på nytt, själv....LOL....Inte illa me´nt, tvärtom....
Svårt med "tonfallsnyanser" i bokstävernas värld...........
Ha en fortsatt bra och trevlig helg.....Kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards