surridurr

Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Lugn kväll

Av Eleonor - 6 september 2014 00:16

Även Nea lite förkyld och hängig. Blev en lugn kväll.


Förhandlat med barnen om vilken middag vi ska ha. Hur morgondagen ska se ut, vilken middag vi ska ha då och vad vi behöver handla.

-Vad snäll du är mormor, säger Wille helt plötsligt! Va???

-Mormor, älskar dig, säger han sen. Sånt gör inte ont. Eller hur?

-Vet du en sak, frågar jag Wille, jag älskar dig också!


En del syskonbråk har vi traglat oss igenom också.  Annars en mysig kväll.


Ingen av barnen var trötta hävdade de.

-Vi får vara uppe hur länge vi vill hävdade Wille. Hahaha, jag vet exakt vilka deras rutiner är, så det gick jag inte med på.  Men att tumma litegrann på reglerna är en far-/morsförälders rättighet.


Kvällen blev lite sen för Willes del. Han skulle absolut se barnfilmen klart, som vi såg på hans begäran. Till slut ville han byta soffa, han ville ligga raklång i en annan soffa och att jag skulle vara är och killa honom på ryggen. Han somnade bums. Och jag bar in honom till bäddsoffan i gästrummet.


För Nea var det dusch som gällde. Efter balsambehandling av hennes långa hår var det kamning som gällde och därefter sagobok, från Skrattkammaren.

Tror att det här var en saga som inte var så kul. De var från den sista boken, nr 10 i serien. Wille hann inte med någon godnattsaga. Måste nog kompensera detta i morgon.

Nattning. -Ja eller så stannar jag här med dig mormor, sa Nea.

Nattning, utan protester. Och hon toksomnade där bredvid Wille i bäddsoffan.


När vi bäddade bäddsoffan pågick syskonbråket för fullt. Där var ilska. Bråk. Tom slagsmål. Till mormors regler tog överhanden.  Två tillfälligt sura barnbarn.  Vi höll på med bäddning av bäddsoffan. Nea ville ha rosa lakan. Så blev det. Wille var sur och arg precis så som femåringar kan vara. Han tänkte INTE sova med rosa påslakan och kudde.  Han hann aldrig se hur det blev.


Men i morgonbitti då han vaknar kan han se att han sovit under ett blå och vit-randigt påslakan och på en kudde med samma mönster.


Nea ville veta var jag kommer att sova. Berättade att jag kommer att sova i min säng i mitt sovrum. -Visst får jag komma till dig inatt om jag vaknar, undrade Nea.  Självklart får hon det.



 
 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

6 september 2014 14:49

Härliga barnbarn, tänk så rika vi är <3

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elisabeth

7 september 2014 19:01

Så roligt att vara barnvakt åt barnbarn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards