surridurr

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Varfördå?

Av Eleonor - 2 september 2014 21:20

Har nu jobbat halvtid en vecka. Ont i halsen. Nyser och hostar. Lite hängig. VILL INTE DETTA! Vill vara frisk. Trivs på jobbet. Vill INTE drabbas av sjukfrånvaro.


Eller är det bara helt enkelt en reaktion som även skolbarn drabbas av då de efter sommarlovet träffar hela skolklassen igen, att de blir förkylda och sjuka?


Skoven i min sjukdom har tidigare varit exakt dessa symptom. Tidigare har de kommit med 4-7 dagars mellanrum. Sista 3-4 veckorna har de nästan helt uteblivit. Så vill jag att det ska förbli.


Oroligt undrar jag alltså över mitt mående just nu. Men hoppas på att jag nu helt enkelt håller på att bygga upp ett nytt immunförsvar efter så lång tid borta från jobbet.


Som tur är nytt läkarbesök på Karolinska sjukhuset på måndag där jag kanske kan få lite svar från de senaste proverna.

Lite senare i september ett nytt telefonläkarsamtal med njurmedicin efter den senaste provtagningen. Som jag också hoppas ska säga att det ser förhållandevis bra ut.


Det mest viktiga är att det hela bromsas i tid OM det nu skulle visa sig att det inte går åt rätt håll längre. Men nog skulle det rent psykist kännas som ett stort bakslag om det inte fungerar.


Ska bli intressant att se hur ofta jag fortsättningsvis måste lämna prover, gå på läkarbesök och om jag måste medicinera ett halvår till eller hel livet.

 
 
Ingen bild

pearl1

3 september 2014 04:55

Hej... Måste vara skönt för dig att vara tillbaka i arbete och att det finnes ett slut för allt det onda du gått igenom även om du kanske måste medicinera en tid eller livet ut...Kram...

Eleonor

4 september 2014 21:59

Ja absolut, du har helt rätt vännen.
Får jag be att du i din länk till mig ändrar adressen till:
surridurr.wordpress.com
Det är där du hittar mig!
Kramis

 
Veronica

Veronica

3 september 2014 16:08

Det är trist att råka i klorna på influenser och förkylningar, de har en förmåga att dyka på en när man är som mest sårbar dessutom.
Hoppas att du ska pigga till dig snart vännen.

Sköt om dig
Kramar

http://snottren.bloggplatsen.se

Eleonor

4 september 2014 21:58

Tack för det vännen.
Får jag bara be dig att ändra adressen till mig till:
surridurr.wordpress.com
Det är där du hittar mig och mina inlägg
Kramis

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

4 september 2014 10:15

Jag är också rejält däckad med förkylning. Hoppas innerligt att du får bra provsvar och slipper sjukdomen i framtiden.
Kram vännen.

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

Eleonor

4 september 2014 21:56

Tack för din kommentar vännen. Ber dig bara att ändra adressen i din länk till mig så är det större chans att jag läser den.
Det ska vara
surridurr.wordpress.com
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards