surridurr

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Eleonor - 28 augusti 2014 22:51

Många av oss som tidigare hade bloggspace finns nu här på bloggplatsen.se


Och alla saknar vi funktioner som fanns i bloggspace.  T ex funktionen "bloggvänner"


Jag har ännu en blogg med adress surridurr.wordpress.com


Nu har jag kommit underfund med att på den andra bloggen finns den funktionen, fast bättre än den i bloggspace.

Precis som i bloggspace slipper jag leta upp andras bloggar för att hitta inläggen. De finns automatiskt att läsa direkt i den bloggen. Dessutom bättre än det var i bloggspace eftersom jag där får fram bloggvännernas inlägg oavsett vilken blogg de använder. Det gör det så mycket lättre för mig att blogga därifrån. Ber er som vill fortsätta "följa mig" ändra i er länk till mig, till den nya adressen.


Om ni tittar på mina länkar på den här bloggen så hittar du också den bloggen på "andra bloggen"

Av Eleonor - 28 augusti 2014 19:03


En av de allra bästa böckerna jag läst på senare tid. Åsne S beskriver så väl gärningsmannen (och hans misslyckanden med relationer och försök att få göra karriär inom Fremskritspartiet) offren och deras familjer. Men även det samtida Norge.


Hur kunde bara detta förskräckliga hända i vårt kära grannland?


Gärningsmannens förberedeser och mördanade av barn, ungdomar och vuxna beskrivs. Liksom polisens flertal misstag då det hände. Och rättegången.


Boken var så intressant att det var svårt att lägga den ifrån sig. Gripande. Visst kom det några tårar också. Men även lite fnitter över gärningsmannen som i sin enfald försökte visa upp en sida av sin egen storhet som han inte alls hade vid polisförhör.


Eftertanke. Blev gärningsmannen som han blev pga sin barndom och uppväxt? Eller är han faktiskt en psykopat till födseln och helt enkelt saknar möjligheten till empati för andra?

  

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards