surridurr

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Eleonor - 26 augusti 2014 18:18

 


Tisdag 26 augusti 2014


Nu när jag är halvtidssjukskriven så jobbar jag halva dagar. Har då fått för mig att när jag nu jobbar korta dagar så kan det vara lite skoj att ta mig till andra hållålatser i Stockholm för att kolla in läget, och lära mig hitta lite bättre (ovan jord) än vad jag gör nu.


Igår var det så strålande fint sommarväder, så då ville jag inte utförska Stockholm utan åkte hem för att sitta och sola på balkongen.


Idag hängde regnet i luften, då passade jag på, paraply hade jag ju med mig. Åkte till en hållplats jag inte alls gillade. Kändes mörk och dyster. OCH det hade börjar regna. Kallt var det också. Brrr!! Åkte vidare. Efter ett tag började jag ana att nu kommer jag någonstans där jag inte heller ville vara. I alla fall inte just idag. Hoppade av vid Liljeholmen. Hmmm hur tar jag mig hem härifrån då?


Där var det länge sen jag var. Gått någon kurs där en gång i tiden, så jag kände igen mig i alla fall. Regnade ordentligt. Kallt var det. Inte kul att gå omkring där och frysa i spöregnet. Suck!

Bytte bara sida och hoppade på tunnelbanetåget åt rätt håll för att ta mig hemåt igen. Bussturerna därefter var kalla.  Trots paraply hann jag bli lite regnvåt och så frysa ovanpå det.


Har nu intagit soffan, invirad i en filt! Genomfrussen....


Hur som, blir säkert varm så småningom.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards