surridurr

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Sista lediga vardagen.......

Av Eleonor - 22 augusti 2014 20:22

Fredag 22 augusti 2014

 

........innan jag börjar jobba, åtminstone halvtid.


Höstmarknad

En marknad jag verkligen gillar, därför att där finns inget skräp utan det är en marknad där det säljs av närodlat och ekologiskt. Marknaden är alltid tre fredagar så här års. Lite tokigt för många jobbar ju igen nu. Borde kunna vara någon lördag också kan jag tycka. Eftersom jag fortfarande är sjukskriven kunde jag för första gången gå på marknaden. Gillade verkligen att gå där. Fanns buketter med höstastrar, fina solrosor att köpa. Varor från ett lokalt gårdsmejeri, ostar, ostkakor osv. Där fanns kött från lokala, ekologiska bönder. Där fanns svamp, färska bär, hemkokt sylt, hemkokt svagsötat lemonad, hemkokta safter osv. Och kryddor, rotfrukter, bönor, lökar, gorkor, squash, tomater, potatis osv. Jag var helt lyrisk!


Böcker

Efter höstmarknaden då väskan redan var full gick jag ett postutlämningsställe för att hämta 9 böcker jag beställt. Kartongen fick ju inte plats! Hm därutanför tobakshandeln satte jag mig i solskenet och slet upp kartongen. Då jag slängt kartong och bubbelplast som fanns runt böckerna så fick de plats  väskan. Men nöd och näppe.


Smartphone

...jag har tycker jag inte alls är något annat än en dum telefon. Funktion efter funktion har slutat fungera. Helt otroligt att någon går sönder när det finns garanti kvar. Så jag var in på Phonehouse och lämnade in den. Med så många fel det var på den så tvivlar jag på att de kommer att reparera den, men får väl se.


Glasbanken

Var nästa anhalt


Valstugorna

Gick jag förbi på vägen hemåt. Gick in till Bertil och babbla lite över en kopp kaffe. Var länge sedan jag pratade med honom så det var ju lite roligt. Vi pratat politik, praktiska frågor kring valet och med folk som kom in i stugan. Trevligt.


Hemma

Trodde jag skulle bli tokig innan jag lyckats släpa hem alla varorna. Puh! Upp med alla varorna på bordet. Nu har jag potatis hemma igen. Dessutom närodlad. Fräsch härlig närodlad sallad, gurka, två majskolvar, blomkål, hemkokt hallonsylt, hemkokt rabarberlemonad. Nio olästa böcker (lycka). En flaska renat - så nu är det bara att sätta igång med likörtillverkning igen (sånt som jag gör när jag är frisk, om som vännerna saknat).


Middag

Blev rtvå kokta, supergoda, närodlade majskolvar. Mums!! Med iskall rabarberlemonad till. Mumsmums!


Städ

Ja efter att ha vilat med fossingarna i högläge igen så blev lite sånt gjort också. Fortsättning i morgon.


Vädret då

Strålande fin sommardag. Härligt

 
 
Ingen bild

pearl1

23 augusti 2014 08:38

Hej... Härligt med "skördemarknad" av allt det goda som odlats och tillverkats med omsorg.....

Eleonor

23 augusti 2014 19:24

Ja det är det verkligen. Fräsch. Där handlar jag gärna. Och så mycket godare det är dessutom!

 
Ingen bild

Gun

23 augusti 2014 11:37

Det är ju en sån marknad man vill besöka! Inte en sån som vi har nästa helg med 95% skräp, usch.

Eleonor

23 augusti 2014 19:23

Exakt. Sådana marknader du beskriver går jag inte på längre. Slutade med det för många, många år sen.
Kramis

 
 linda

linda

23 augusti 2014 17:26

Tack skulle vart mysigt med dina småtroll,, jag gillar också marknader med färska fina grönsaker underbart,, ha en fin lördags kväll,, Kramiz,,Linda,,

http://lindas-bloggjanu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards