surridurr

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Teknikstrul

Av Eleonor - 20 augusti 2014 23:44

......är det värsta jag vet.


Numera har det blivit ett gott skratt bland de närmsta vännerna om hur jag köper dator på dator pga strul. De fnissar gott åt det. Det tål jag nu i efterhand. Men irriterande att behöva köpa en dyr dator, för att ett par månader senare behöva köpa en nya dator till pga teknikstrul.


Blir bara så rabiat arg då sånt här strul inträffar så jag går över gränsen och gör något som egentligen inte är rationellt och bra - köper nytt!!


Datorproblemen är lösta. Nu har jag en inköt i maj samt en inköpt för någon vecka sedan. Lite i onödan. Men kom ändå bra till användning.


Nu är det telefonen. En sk smartphone, som inte är det minsta smart. Den ena funktionen efter den andra slutar fungera. Den slukar batteri. Samt att då batterinivån når ner till 83% slutar telefonen fungera alls. Innebär att den endast fungerar då den är elansluten. Irriterande. Nej, MYCKET irriterande. Inköpt i mars 2013.


Tagit reda på, till min förvåning, att det inte är 1 utan 2 års garanti på den. Måste alltså läna in den för reparation. Då blir jag utan telefon. Det fasta telefonabbonnemanget är sedan länge uppsagt av mig. Men jag vill inte vara helt utan telefon då jag skickar in min telefon för reparation. Dessutom måste jag hitta inköpskvittot på den. Jag som alltid kastar kvitton efter någon vecka.......!


Skickat efter en ny telefon jag kan använda när nuvarande är inne på rep. Måste också försöka hitta någon dokumentation om att jag köpte telefonen då jag gjorde det.


Då jag babblade med syrran idag och berättade om mitt telefonbekymmer blev hon orolig. -Nej Nåre, säg inte att du nu köper en ny 6000 kr:s telefon för att låta reparera din ett år gamla telefon - det här är ju vansinne!

Så illa var det inte, även om jag i ren ilska kan göra dumma affärer. Jag har beställt en gammaldags, enkel, billig telefon med kontantkort. Som jag ska använda i väntan på att jag får tillbaka min korkade smartphone!! Inga andra funktioner än telefon, sms, mms och kamera. Telefonen skulle garanterat komma inom 1-2 dygn lovade Netonnet. Två dygn är det idag. Ingen ankomst av telefon. Vilket också gör att jag blir arg.


Kanske ska ringa till Netonnet i morgon och säga upp bekantskapen med dem??



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards