surridurr

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Sista lediga veckan

Av Eleonor - 19 augusti 2014 22:12

På måndag börjar jobbet igen. Har inte jobbat på över ett halvår.


Känns helt OK att komma igång med jobbet igen. Den här veckan har jag tänkt ha mina älskade långa sovmornar. Hinnar med att göra en del här hemma också så det är hemhandlat, rent och snyggt här hemma då jag börjar jobba.


Men det händer alltid något som förändrar......, fniss!


Ikväll då jag skulle städa ordentligt kom en kompis helt väntat på en fika. Och det var bara roligt. Städningen får vara till någon annan dag/kväll. Fika och fika, nääää riktigt så blev det väl inte. För mig är det ännu ledighet. Så jag sa:

-jag vet för dig är det arbetsvecka nu, men för mig är det fortfarande ledigt, så jag tänker inte bjuda på kaffe! Så det blev ett par glas vin med nektariner och sockerärtsskidor som tilltugg istället.


Så gick kompisen hem alldeles nyss, hon ska upp tidigt för jobb i morgon. Visstfasen, jag ska ju också upp tidigt. I morgon är det skolstart här. Det blir Willes första skoldag eftersom han börjar i 0:an då. Visade sig att pappan ej kan vara med på Willes första skoldag och Cissi får absolut inte ledigt från jobbet. Självklart går mormor med på skolstarten! Trollungarna kommer ca 06.30 i morgonbitti.


Första gången jag ska gå med barnbarn på första skoldagen. Ska bli kul!


Någon sovmorgon blir det nog inte den här veckan. Grundlig städning? Nej, tror jag inte, men förhoppningsvis en snabbstädning innan helgen.

Fulltecknat schema. Fniss, är det ett tecken på att jag har blivit i stort sett frisk??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards