surridurr

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Nåldyna är inte roligt att vara

Av Eleonor - 19 augusti 2014 15:44

    


Tisdag 19 augusti 2014


Tänk, hörde på radionyheterna att det är extremt väder i halland, med översvämningar och regnet bara fortsätter ösa ner. Måtte regnandet där avta snarast. Stora skogsbranden i västmanland och översvämningar i halland! Stora kontraster i vårt lilla land.


Enligt SMHI i går skulle även vi få en regnig dag. Möjligen skulle vi kunna få delvis uppehållsväder. Dom hade fel. Igen! Strålande solskensdag.


Tog en rask prommis till sjukhuset. Skönt att kunna röra sig normalt nu när det är mer normal temperatur. Först provtaningar. En massa rör. Dels till Danderyds sjukhus, Karolinska sjukhuset och mitt eget hemsjukhus.


Botad från min läkarskräck, sjukhusskräck och sprutnoja trodde alla i min omgivning att jag skulle tvingas bli, efter min långvariga sjukdomsprocess. Varit inlagd på två olika sjukhus, där dagliga provtagningar och emellan och efter inläggningarna regelbundna nya provtagningar. Men njae, vet inte om jag kan ge dem rätt där. Jo, läkarskräcken har avtagit, likaså sjukhusskräcken. Men nog fasen var jag darrig av skräck då jag kom till provtagningen. Men jag gick dit i alla fall, och det är stora framsteg som jag tagit. Sköterskan där tog det varligt. Kände inte av sticket nästan.


Sedan till röntgenavdelningen. Till min glädje var det oförväntat förhållande (alltså omvänt) där. Två personer som fanns inne i rummet. En ung tjej med hästsvans och en liten, medelålders gubbe. Van av hur det brukar förhålla sig, trodde jag att gubben var läkare och tejejen uska. Så var det inte.

Gubben var uska. Och han skulle alltså sätta in en kanyl där kontrastvätskan skulle sprutas in. Varskodde även honom om att tycker det här är läskigt.  Det kommer att gå så fort så, svarade han utan att jag märkte någon medmänsklighet. Och då drar jag öronen åt mig. Gillar inte sjukvårdspersonal som inte tar patienten påallvar, och mycket riktig - det gjorde skitont.  Det fortsatte göra ont under hela tiden till kanylen var utdragen igen. Så behöver det inte vara. Jag vet det, har gjort detta en gång förut.

Den unga tjejen var sjuksköterska.


Datortomografin är inget speciellt otäckt, men kontrastvätskan är lite smått obehaglig. Den gör att det blir varmt i hela kroppen. Ett tag kändes det nästan som jag skulle spy upp någon varm vätska. Men det lugnade sig som tur var.


Promenad ner på stan, köpte färska bär igen såklart!


 
 
 linda

linda

19 augusti 2014 19:13

Ja det har vart ett fruktansvärt oväder i Halland,, inte kul här har det också regnat hela dagen,, skit tråkigt,, ha en fin kväll,, Kramiz,, Linda,,,

http://lindas-bloggjanu.bloggplatsen.se

Eleonor

19 augusti 2014 22:08

Förstår det. Här behövs verkligen regn. Men är ändå tacksam för att vi slipper.
Fast på nätterna kunde det gärna få regna.
Ha det så gott du också
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards