surridurr

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Eleonor - 18 augusti 2014 21:31

Måndag 18 augisti 2014


Förmiddagen var det mulet, soligt på eftermiddagen.


Sommarpratarna roar jag mig med att lyssna på nu i efterhand. Har lyssnat på tre st idag. Agnes Wold lyssnade jag på idag. Intressat. Ja mycket intressant tom.


Lyssnade också på Bea Uusma. Intressant och roligt. Rekommenderar verkligen att ni lyssnar på dessa båda. Jag väljer att lyssna på programmen utan musik, för då kan jag hinna med flera program.


 

Hur var det nu då, är de norrländska bären nyttigare än övriga landets? Det har jag alltid trott. Bara för att jag tycker de är godare antar jag.


Idag hörde jag på ett radioprogram att det forskats om detta. Åtminsone då det gäller svarta vinbär. C-vitamininnehållet i bären i södra landsänden är 30% mer än i de norrländska. Antioxidanter har de "södra bären" 10% mer av än de norra.

Fruktsockret i de södra bären är större än i de norra. Jag gillar då bären smakar lite syrligt. Det är väl därför jag tycker de norrländska bären är godare?


I programmet pratade de om att vi svenskar rent allmänt äter alldeles för lite bär. Kan dock försäkra er om att jag inte på något som helst sett bidrar till den statistiken. Äter bär dagligen. Brukar också säga det att den här årstiden skulle jag kunna leva enbat på bär.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards