surridurr

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Projekt

Av Eleonor - 16 augusti 2014 00:52

Håller på att i "one note" få ihop en hel kokbok med mestadels nyttiga matrecept. Tidsödande som bara den. Men lite roligt också.

Den ska innehålla flikar som kött, fågel, soppa, fisk, vegetariskt, dessert, likör, förrätter, buljonger, bröd, skaldjur, bakverk mm.


Min tanke är att barnen, barnbarnen ska få en kokbok med trix och fix från mamma, far- och mormor. Syrran ska såklart få en sådan kokbok hon också. Hennes barn likaså. Men det är tidsödande som bara f-n.


Tänk då bara om jag vore som pearl! Då skulle jag dessutom behöva utvidga vyerna till att dessutom tänka ännu mer miljö- och klimatsmart.


Det ryms bara inte inom mitt projekt.


Men jag är övertygad om att Pearl skulle kunna bjuda på så enormt många goda vanor med klimatsmart, ekologiskt och nyttig matlagning. Hennes kunskap i bok-, TV- eller elektronisk form skulle vara oskattbar. För fattiga småbarnsföräldrar och även många andra, tror jag hon skulle kunna berika livet med alla hennes uppslag om matlagning och även att ta till vara det som finns i naturen.


 
 
Ingen bild

pearl1

16 augusti 2014 11:56

WOW....Vad mycket oförtjänt ROS jag får......LoL...!!
"Soppa på en spik" nu när hösten närmar sig......
Vad kul att du ska sammanställa alla dina recept och även dem du ärvt av "di gamle" , beprövade recept där alla misstag redan är tillrättalagda eller att man kan kanske ändra lite i dem med allt utbud av råvaror som finnes idag från jordens alla hörn....Vill gärna ha ett EX när du är klar....Kram, du goa människa..................

 
mlisan

mlisan

16 augusti 2014 15:18

Vilken fantastisk idé, och så roligt att få! Kram

http://mlisans.blogg.se

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

16 augusti 2014 18:43

Såklart lyckas du med detta projekt. En ovärdelig bok som dina kära kommer att få mycket matglädje av. Kramis.

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pearl1

16 augusti 2014 18:44

Hej ....
DEN boken vill jag ha ett ex av...!!
O, "roset" jag fått .....Har svårt att fatta ...
För mig var det att överleva o ge ungarna en bättre start i livet än jag fått...!!..
Alla, har en "Ryggsäck" att bära på resterande liv. Vad den sedan innehåller är ju invidiuellt...!
Hur man sedan " copar" med bördan , är ju en helt annan sak..........
Nog om negativt.....!!
Ha EN TRIVSAM , BRA, GOSIG, LUGN LÖRDAKVÄLL, VÄNNEN.....
Kram

Eleonor

16 augusti 2014 22:31

Oavsett orsaken till all kunskap du byggt upp, så är du värd precis all "ros" om din kunskap.
Kramis

PS Nog kan jag ordna så jag skickar en cd till när jag är klar. Har du någon dator med cd/dvd-läsare?

 
Ingen bild

sopkvast

16 augusti 2014 19:04

hej min vän nu har jag kommit hit men inte som vanlig utan som sopkvast kram

Eleonor

16 augusti 2014 22:40

Hej min vän och varmt välkommen hit. Har saknat dig!
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards