surridurr

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Torsdag 12 augusti 2014

Av Eleonor - 14 augusti 2014 21:47

   


Foton tagna igår.


Idag inga barnbarn här. Cissi jobbar inte idag, och inte i morgon. Till helgen är det dags igen. Antingen ska barnen vara hemma hos Lucas med familj och leka med kusinerna. Eller också ska Nea vara där och Wille här med mig.

Båda barnen åker jättegärna hem till kusinerna. Men Wille är lite fundersam över om han vill vara där hela dagarna utan att mamma är med.

Självklart får dom gärna vara här också, båda dagarna. Bara konstaterar att det känns att man inte längre är en ung småbarnsförälder. Med barnen händer det alltid någonting, hela tiden. Helt underbart. Men även kännbart då man ensam ansvarar för dem och vill att det ska vara bra.

Skulle egentligen åkt bort till helgen, men ställt in resan av speciella skäl.


Idag normal sommarvärme, 23 grader. Skönt. Emellanåt har solen legat på, ibland dolts av skyar.

Eftersom jag var barnbarnsledig idag har jag tagit det riktigt lugnt. Gått omkring och flinat åt över hur vi haft det under dom här dagarna. Då ringer telefonen.


-Hej mormor, säger en glad Wille, mormor kan du komma hit och vara barnvakt undrade han?

-Vilken tid undrade jag?

-Kom nu eller när du kan, svarade Wille!

Hmmm, om det behövs barnvakt så måste det väl vara någon speciell tid, tänkte jag. Var precis på väg att gå och handla, kan jag göra det eller inte, tänkte jag?

-Mormor, varför lade du på luren, undrade Wille? Fniss, jag hade inte lagt på, utan funderade lite....efter att vi pratat en stund till så bad jag att få prata med mamma.

-Okey, älskar dig mormor, sa Wille och sprang och hämtade mamma

-Hej, sa Cissi

-Hej, vilken tid är det du behöver barnvakt, undrade jag?

-Vaaa???

-Tänkte gå och handla nu, förklarade jag, det kan jag såklart göra lite senare istället, men kan jag vara barnvakt här istället?

-Va, nämen jag behöver inte barnvakt idag, förklarade Cissi!!!


Thihihi, det var Willes påhitt att dom behövde lite barnvakteri. Senare på eftermiddagen fick jag veta att när Nea fått reda på Willes påhitt så tyckte hon att det var en god idé!


 

Sorry syrran, jag lovade sköta om de fina balkongblomstrena jag fick av dig i den här krukan. Skötte faktiskt om dem länge. I en och halv månad. Sen dog dom. Och ja, jag erkänner, lite dåligt med vattningen var det nog mot slutet.


Idag köpte jag i alla fall några nya som jag planterat i krukan. En stor bedrigt för att vara mig! Tvö höstaster, en silverek och så ytterligare en växt med liksom hängande grenar och blad liknande silverek. Hoppas de klarar sig ett tag i alla fall.


 

Pelargonen tycks fortfarande må bra. Hann rädda livet på dem innan de gick samma öde till mötes som de andra. De står lite mer i skugga, i en större kruka. Visst var det många blommor som jag tvingades klippa bort efter några veckors värme och sol utan vatten. Men efter rejäl vattning, bortklippning av alla döda blommor, vattning igen MED gödning - så kom de igen.

Nu bör det väl ha gått 2-3 veckor sedan inomhusväxterna fick vatten. Kanske ska göra något åt det i morgon?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards