surridurr

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Fredag 8 augusti 2014

Av Eleonor - 8 augusti 2014 22:50

Ännu en solig, varm dag med 32 grader. För varmt! Puh!


Har en sjukdom jag hållit på att medicinera emot ganska länge nu. Äntligen var provsvaren så bra att jag fick börja avtrappningen av medicinen för att testa vad som händer.

Sett att tre nya utslag uppstått. Ingen höjdare men tänker nog fortsätta på den här vägen en vecka till och noga följa utvecklingen. Fortsätter utslagen komma får jag bita ihop och höja doseringen igen.


Idag har min goda vän Suz och jag tagit en Ålandsresa (fotot lånat från nätet). Vi tänkte att vi kunde sitta ute på soldäck på ditresan, njuta av sol och havsvind på ditvägen. På hemvägen äta lite gott.


Inte tusan var det kallt ute på soldäck. Fläktade inte speciellt heller. Men inte var det soligt heller. Ett svart moln täckte solen. Det svarta molnet fanns då inte innan vi satte oss på soldäck! Trist att sitta där utan sol, så vi gick in. Till baren. Ganska hungriga. Varsin fralla och en ubåt (en stor stark med ett litet glas Jäger som stoppas ner i ölglaset). Och dansbandsmusik. Alltså blir bara galen! Varför alltid denna förskräckliga dansbandsmusik ombord på Finlandsfärjor? Känns sunkigt.


Taxfreebutiken måste vi till kom vi på. Snopet för oss, men den var stängd. Därför att vi var på väg att lägga till vid Åland.


Bufférestaurangen istället då! Som alla uppskattar. Ja utom jag då. Det kallskurna: mängder av olika sillsorter, strömmingar, röror, lax, räkor, enkel grönsallad, färska tomatklyftor. Vet att jag är petig med mat. Blev alltså endast grönsallad och tomater för min del.

Varmrätter: kokt potatis, pasta, åländska köttbullar, prinskorv, fläskfileér, andra läskiga kötträtter, kycklingklubbor, potatisgratäng, andra gratänger, geggor och röror. Blev alltså 4 pastaskruvar, 3 prinskorvar, en matsked potatisgratäng för min del. Av det åt jag 1 pastaskruv (smakade inte gott, vilket det heller inte brukar göra). Tog en skiva potatis ur gratängen (smakade inte gott, vilket det heller inte brukar göra för det är vitlök i). Men jag åt tre prinskorvar. Som vanligt.

Desserten: Kollade inte allt som fanns där. Men tog rabarberpannacotta, en matsked chokladpudding, 3 matskedar osötade blandade bär, en bit åländsk pannkaka.

Konstaterar som precis varje gång, att om Eckerölinjen går i konkurs så inte fasen beror det på mig i alla fall.


Lite fniss blev det ändå. Någon resenär på turen ansåg sig vara Elvis. Thihihii, en mycket sämre kopia av Elvis. Helt klädd i något, idag helt omodernt, vitt. Med kolsvart hår som stod lite på ända, vilket jag antar berodde på att han ville dölja en begynnande flint. Och så de, idag totalt omoderna typiska Elvispolisongerna!!


Dessutom kunde man hela tiden se att han inte alls slappnade av och var sig själv. Utan han ansträngde sig hela tiden för att vara en exakt Elviskopia, såsom han trodde att Elvis var, och han trodde uppenbarligen att Elvis var, alltså en genomartig och genomtrevlig person. Inga gester, rörelser alls stämde.

Thihihi!! Han misslyckades kapitalt kan jag säga. Pinsamt.


Taxfreen kom vi på igen. Insåg att de alldeles snart skulle stänga. Så inte fanns det tid att köpa allt det jag hade tänkt. Utan nu var det bråttom och slänga ner det viktigaste. Dit hörde Roslagspunch.


Gillar ni punch? Jag lovar, testar ni Roslagspunch kommer ni aldrig mer kunna tänka er att köpa annan punch igen. All punch är väldigt sötsliskig. Även Roslagspunchen är söt, men inte lika söt som vanlig punch. Utan den känns fräsch och god. Prata med erat Systembolag så tar dom hem punchen så ni kan köpa en flaska och testa! Några likörer blev det också eftersom jag inte gjort likörer, som jag brukar, under tiden jag varit sjuk. Kul att ha lite hemma igen.


Precis när vi kommer ut från kassan är vi framme och det är tvärtrångt med alla människor som köar för att snabbt komma ut från färjan. Fniss, ingen panik utan alla på en gång!


Och när vi kommer ut efter allt köande straxt efter klockan 20 så är det strålande solsken igen. Inte ett moln på himmelen. Kunde då inte det där svarta molnet ha hållit sig undan just när vi tänkte sitta på soldäck och dricka en pilsner??


Så kliver vi på en kvalmig buss för hemresan. Som tur är startar bussen ganska omgående så att luftkonditioneringen kom igång och gjorde tillvaron behagligare ombord. MEEEEN samtidigt startar någon förbannad musikanläggning i bussen. Gissa med vad? DANSBAND!!!!!!


Suck!!




 
 
Mia

Mia

9 augusti 2014 08:02

Förlåt ett litet fniss ;) Ja, inte lät det som en supertrevlig liten tripp precis!! Hoppas nästa blir bättre *L* Kram på dig

http://www.matmia.blogg.se

Eleonor

10 augusti 2014 01:23

Fniss, nu har gnällfian jag varit igång igen. Vi hade ändå roligt tillsammans, kompisen och jag. Men dansbandsmusik klarar jag mig bäst utan!
Kramis

 
Ingen bild

pearl1

9 augusti 2014 12:43

LoL... Gillar ikke , heller, dansbandsmusik.....!!
Förr "turade" vi mellan Ystad o Polen men inte längre......

Eleonor

10 augusti 2014 01:19

Nääe, tror vi gillar ungefär samma musik.
Finns väl fina platser i Polen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards