surridurr

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Eleonor - 7 augusti 2014 23:20

fortsättning på kavalkad 1 (juli 2014) och kavalkad 2 (augusti 2014)....


 

Hemavan

 

Vackra Rutjebäcken. Några skifferstenar fick vi med oss hem.


 

Så här högt upp i landet blir björkarna små, taniga och krokiga.

   

Fniss, blev lite snopen över att telefonkiorrar finns kvar i Norge.

Älskar dessa kantiga fjäll


   

Och de kantiga fjällen där snön aldrig försvinner från topparna


 

Kommer man upp till trädgränsen är man så högt upp så man är bland molnen

 

Tror det här är en fjällsippa. Någon som kan bekräfta att det är en sådan?


   

Det är så oerhört vackert här uppe



 

Eller vad säger ni om den här vyn? Dramatiskt och vackert så det gör ont, eller hur?


              

Här badar vi OCH ser på snön på fjälltpopparna. Underbar kombination. 


 

Nämen hördu lille vännen, inga renar ska vara påvägen - så det så!

Martin tar ett dopp i Ångermanälven.


   

Passerade Vilhelmina på vägen neråt i landet.


 

I vackra Härnösand blev det en hotellövernattning innan vi fortsatte hemåt.


Många mil blev det

Och dubbelt så många upplevelser

Längtar redan tillbaka

Av Eleonor - 7 augusti 2014 21:47

         


Tidiga morgonen innehöll både regn och åska en kort stund. Sedan lika varmt och soligt som vanligt.


Dottern, barnbarn och hundvalp gjorde jag sällskap med till en 4-H-gård. Spännande för både barn och hundvalp. Valpen och en get blev lite polare och nosade intresserat och närgången på varandra, fniss.


Wille bad om att få sova över hos mig. Det måste jag ordna till på lördag. Nea sa att hon också vill sova över hos mig. Vet ännu inte om jag ska ta båda på lördag eller om båda ska få varsin ensam kväll och natt här med mig.


 

På eftermiddagen kom Lucas (sonen) och "Bröderna Bus" på middag. Tyvärr kunde inte Amelie komma med den här gången eftersom hon var lite krasslig. Här är det farmors August som tycker det är skitroligt att köra farmors ena dammsugare.



 

Och här är det farmors Edmund som tycker det är roligt med ett annat städredskap. Fniss, barnarbete skulle man kunna kalla det för.

Men jag försäkrar att de båda bad om att få dammsuga. Bra att passa på så länge de tycker att det är roligt.



Så roligt att ha dom här på middag. Vi hade gott om tid på oss att umgås. Härligt!

Som vanligt var det en del saker för Lucas att fixa när han var här.


  1. Min telefon har börjat sluka batteri. Har tydligen valt bort en hel del nya uppdateringar som telefonen meddelat om att jag bör göra, och de borde jag ha gjort. Nu fixade han det, ändrade lite inställningar så nu ska det bli inressant att se om den slutar sluka batterier. 
  2. Köksklockan har visat att den är 18.15 dygnet runt. Batteriet alltså slut. Men jag har inte nått upp till väggklockan. Det fixade han nu.

 


Ett sånt här konstverk fick syrran och jag varsitt av vår moster. Har inte nått att hänga upp det heller. Men nu är även det fixat! 


Lucas berättade att det här hemma har kännts brandlukt från den stora branden och att även röken har varit synlig. Vinden har nog vänt lite nu, för nu märks inget av detta.


För farao vilken brnd de har råkat ut för. Just nu gäller det att rädda allt som räddas kan. Men kan inte låta bli att undra vilka konsekvenser det här kommer att innebära för de drabbade?


Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards