surridurr

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Eleonor - 6 augusti 2014 22:52

Del nr 1 skrevs 30 juli.


Rundtur kring Tärnaby. Just här fina Boksjön


   

Vi var in i Tärnaby kyrka just för att våran morfars pappa (nybyggare) är en av de hantverkare som gjort mycket av finsnickeriet inne i kyrkan.


 

Så vad det marknad i Tärnaby. Precis som på många andra marknader fanns där masor av skräp. Men här fanns i alla fall en del hantverk också.    

Den röda tegelbyggnaden till höger (Konsum) står på den gård där min mamma växte upp. Gården gick ner för sluttningen till sjön. "Blå vägen" gick inte där då.


Fortsättning följer i ett senare inlägg.


 

Av Eleonor - 6 augusti 2014 22:13

 

Trots värmen mitt på dagen blev det en stadsprommenad. Innan dess blev problemet med datorn äntligen löst. Det handlade om två drivrutiner som uppdaterats samtidigt och därmed trasslade.

Fniss, igårkväll hann jag såklart beställa en ny dator. Men det blir bra ändå. Vill ha en dator kopplad till båda TV-apparaterna. Ser gärna film på det viset. Samt en tredje som jag använder för annat.


 

Ikväll har jag varit tillsammans med några gamla klasskompisar och ätit middag på en restaurang intill en av stadens badplatser. Vi har hängt ihop med varandra ända sedan första klass.

Jätteroligt att träffa dom. Såklart massor att prata om.

Trots att vi kom dit strax före kl 19 var det fortfarande många ute och badade och det fortsatte så hela kvällen.

 

Igår ville ett par av mina barbarn fika nere på stan tillsammans med mormor. Då var jag inte svårflirtad minsann. Såklart jag vill umgås med dom. Wille förklarade: -Mormor, jag älskar prinsessbakelse! Och ja, visst syns det?

Nea ville inte ha något annat än marängbakelse. Blev lite orolig ett tag då vi först inte såg någon sådan. Men som tur var upptäckte jag att det fanns. 

 I förrgår var jag hundvakt. Lille Tyson har blivit 12 veckor nu. Han har växt massor på de två veckor jag inte sett honom. Nu börjar han vara i något som jag kallar "slängelstadiet". Det inträffar för lite storväxta rasers valpar, då de börjar växa snabbt, men inte har kontrollen över sina kroppsdelar.


Han fick i alla fall en morot. Eftersom han sa till mormor att han bara måste ha en morot för att inte svälta ihjäl.

Vad som fanns i den moroten undrar jag!???  För när moroten var slut var han som ett krutpaket med tokryck. Innebar racerlopp åt ett håll, så en tvärvändning och racerlopp åt ett annat håll, med öronlapparna fladdrande i vinden, och så höll han på länge!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards