surridurr

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Eleonor - 4 augusti 2014 00:03

Fortfarande ingen nätuppkppling. Tycker det är krångligt göra inlägg på paddan och telefonen där jag har uppkoppling. Hoppas på att få den nya routern i morgon eller senast tisdag.

 

Har börjat läsa i boken jag köpte i Tärnaby. Det lilla jag har läst har handlat om några människoöden som drabbade några där i fjällen. Min morfar nämns där. Han blev intervjuad på 70-talet av någon organisation som ville bevara det intressanta gamla lapplandsbor i trakten hade att berätta.

 

Min kompis jag har bott granne med i flera år som också haft en liten gård i trakten, omnämns också i boken. Hon hjälpte författaren att hitta sommarvistet en av författarens ena förfäder hade i trakten.

 

Tänk om jag vetat det då jag pratade med författaren! Då hade jag pratat om henne, berättat att hon inte längre finns i livet men att hennes aska finns på platsen.

 

Nästan lite spoky att jag träffade författaren, köpte boken efter att vi varit på platsen där hon hade sin gård och känt sådan frid där, grannbyn har mamma med sin familj bott en tid i, och sen får jag läsa det jag läst i boken!!!

 

Känns som det var en förutbestämd mening med resan!

 

Åskade i morse. Blev strömlöst en stund. Fortsatt varm och klibbig dag även efter åskvädret. 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards