surridurr

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Eleonor - 26 juli 2014 00:09

Uppe redan kl 5 efter ca 1,5 timmes slumrande. Sjön låg alldes spegelblank och vacker. En groda envisades med att hoppa på samma stig precis framför mig.


-Lille vän, flytta på dig, hoppa någon annan stans uppmanade jag den. Den brydde sig inte om vad jag sa. Utan fortsatte lugnt hoppa på samma stig som jag, mitt framför mina fötter! Så jag blev tvungen att gå väldigt sakta ner till sjön förr titta på vattnet.


Käkade lite blåbär plockade just här. Mums. Livskvalitet med egen sjötomt och blåbär.


Så småningom vaknade mitt resesällskap också. Ca 6-tiden gav vi oss iväg ut i sjön, simmade och njöt. Tvättade oss och även håret i sjön och det var sååå njutbart. Graderna i vattnet var 23. 


frukosten åt vi såklart utomhus. Just då på en skuggig plats tack och lov. I solen var det lika olidligt varmt

som förut.


Mosters födelsedag firades i bygdegården med sk öppet hus. Kom massor av folk. Varav många kusiner och annan släkt. Roligt att träffa alla dom, samt en hel del andra som inte var släkt.


Senare på kvällen var vi i mosters stuga igen. Nu skulle det bara vara tillsammans med de allra närmaste. Men de allra närmaste visade sig vara runt 30 personer, fniss.

Fullt ös och drag därute på tomten. Massor att äta, samt att dricka igen. Och det var en helt underbar kväll. Vilket härligt gäng min fräsiga moster har bland sina vänner. Ömsom prat, skoj och skratt. Ömsom allsång.

Så fick syrran och jag varsin present.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards