surridurr

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Tänk så bra........

Av Eleonor - 21 juli 2014 03:01

Det här med TV var väldigt ovanligt i svenska hem på den tiden. Jag är född 1956, tror att TV:n slog igenom då. I vår bekantskapskrets var vi bland de allra första som skaffade TV har jag fått veta. Så bekanta kom gärna hem till oss för att se på TV.


Bör alltså ha varit 1956-1957.


Man såg sportreferat mm.


Mamma och pappa hade också satsat på att köpa en ny och dyr TV-soffa. Jag är född i december och jag gissar att det här med den nya soffan är i början på januari 1957.


Syrran beskriver nu i efterhand att hon minns så lyxigt och fint det var, vi hade TV och en alldeles ny TV-soffa. Så hon hade sagt till våra föräldrar en kväll då jag redan somnat "åhhh så fint vi har det och vilken tur jag har för när ni dör så får jag allt det här"!!!!


Fniss syrran det!!!


 
 
Mia

Mia

21 juli 2014 07:48

Hihi, underbar kommentar från din syster ;)
Ja himmel, jag minns att vi gick till släktingar som hade tv för att se och där var alltid fullt med folk...det var fest på lördagskvällarna med tv:n i centrum *L* Nostalgi...

http://www.matmia.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

21 juli 2014 15:00

Samma här mina föräldrar köpte sin första Tv tror jag ungefär
1957-1958.Jag var då 8år.Det var en med dörrar som man kunde
stänga.Märket var Greatz,det kommer jag ihåg.
Ja det var då det.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards