surridurr

Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Torsdag 17 juli

Av Eleonor - 17 juli 2014 23:17

 


Strålande solskensväder från klarblå himmel. Halvvägs in till stora staden (Stokholm) blev det lite halvmulet. Med åskvarning. Halvvägs hemåt igen blev det samma solsken på klarblå himmel igen. Ofta det är så här att vädret är bättre närmre kusten.


Läkarbesök på KS igen. För första gången tagit mig dit och hem med kommunala medel. Vilket innebar att det blev nästan en heldagsuppgift. Syrran kom från sitt håll så vi möttes i stora staden. Gulle henne. Hon kom för att vi tillsammans skulle lista ut hur man tar sig till KS. Så nu vet jag.


Det allra bästa läkarbesöket sedan jag blev sjuk var idag. Nu efter lite över 5 månaders sjukskrivning, två sjukhusvistelser a 8-10 dygn, inskrivning på hemsjukhuset, Danderyds och KS så börjar äntligen provsvaren se riktigt bra ut! 


Efter allt som varit i den här sjukdomshistorien så räknar jag med ett och annat bakslag till innan det är över, men så här positivt har det aldrig varit, som nu. Nu fattar jag äntligen att jag inom överskådlig tid faktiskt kommer att bli frisk. Var innan dess inställd på att jag kommer att bli bättre men inte helt frisk. Så, ja, detta är en glädjens dag!!!!


Hemma igen var det soffkarusellen. Kompisen Suz har en soffa för mycket, som hon ska sälja, en Ikeatygsoffa. Kompisen Kerran har också en soffa för mycket som hon ska sälja, en vit skinnsoffa. Jag har en soffa som jag bedömmer är i bättre kvalitet än dessa båda. Men mina barnbarn har lämnat lite avtryck i den (glasspill, hudkräm mm). Så jag skulle vilja byta ut den.


Cissi var inne på att köpa soffan av Suz eftersom hon inte vill ha skinn. Hmm, hon borde ta den i skinn tycker jag. Som går att torka av. Som inte är Ikea.  Jag ville ha skinnsoffan. Men visste inte hur jag ska bli av med min soffa i så fall.


Snabbt av attan bestämde Cissi sig för att hon vill ha min fläckiga soffa. Jaha, men då vill ju jag ha Kerrans skinnsoffa. Och Suz får sälja sin soffa till Tomas som också visat intresse för den. Cissi får såklart min soffa.


Så ringer Kerran och berättar att hon ser till att min nya skinnsoffa kommer upp till mig ikväll. Oj, fram med dammsugaren. Släpade bort min gamla 3-sitssoffa en bit. Huvva så det såg ut under soffan!! Snabeldragen hade att göra där!


Nygamla soffan på plats. Nu har jag i vardagsrumet 2 st 2-sitssoffor, 2 st 3-sitssoffor, 2 st fåtöljer - vilket absolut är en 3-sistsoffa för mycket. Hoppas nu på att Cissi kommer ganska omgående för att hämta den soffa hon ska ha så att jag slipper kryssa mig fram i vardagsrummet!


Den som gjort den bästa affären här är Cissi. Som gratis får en soffa. Inte alls nersutten, av god kvalitet. Förmodligen den bästa kvaliteten av dessa tre soffor i omlopp. Och nu dessutom, när jag dammsög hennes soffa ordentligt upptäckte jag att det finns dragkedja till sittdynorna, vilket innebär att det kommer att gå att tvätta bort hennes barns glasspill i soffan. Så då kommer hon i slutänden ha den bästa kvalitetssoffan av dessa tre och det har inte kostat något alls för henne.


Ibland har man tur.

Men jag är ändå nöjd. Gillar skinnsoffor. De går att torka av. Och i detta fall blev det ljusare i vardagsrummet.


Som sagt den här dagen har på alla sätt varit en bra dag!


 
 
Ingen bild

gun

19 juli 2014 06:59

Oj, va glad jag blev över att du äntligen är på bättringsvägen, så roligt!

Eleonor

21 juli 2014 23:34

Tack för det kära vännen!
Ja det är fantastiskt underbart. Går som på moln. Familjen och vännerna gratulerar och är glada.
Är heltidssjukskriven till 24 augusti, därefter halvtidssjukskriven en bit in i september.
Jag får bada, och är tom uppmanad att göra sånt som är roligt och som jag därför mår bra av, bara jag inte sitter/står för mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards