surridurr

Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Eleonor - 16 juli 2014 22:23

Har inte kommit underfund med hur man lyckas klistra in ett youtube här i bloggen. Så jag måste istället be er att klicka på den här länken!


https://www.youtube.com/watch?v=mnyxf3n1oc8


Hahahahaha!! Det här är ju helt galet. Det här lyssnade jag på som barn. Jissesamalia.

Det var andra tider då!

  

Lyssna på den här också!


https://www.youtube.com/watch?v=XcehpihFmBM


Är den inte helt underbar? Tror det är från mitten på 60-talet och redan då, trots att jag inte alls var speciellt gammal, så älskade jag detta.


  


Här ett helt underbart klipp. Tänkvärt och roligt. Tror inte det var så vanligt med kvinnosakskvinnor då, hon var min idol! Klippet är 5 minuter och 21 sekunder långt. Absolut värt tålamodet, att titta/lyssna på klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=nSGlgGXA6FA



Av Eleonor - 16 juli 2014 21:30

 

Förstår inte att jag aldrig lär mig! Hur mycket jag än bestämmer mig för att nu fortsättningsvis SKA jag vattna blommorna lite oftare, så slutar det med att det även fortsättningsvis blir ungefär en gång varannan eller var tredje månad. Idag ett nytt beslut att jag ska försöka vattna dem en gång i månaden, åtminstone sommartid. Så idag blev det av.


De få som överlevt, hänger fortfarande kvar och var inte döda.


 


Sent igårkväll blev jag bjuden ner till Kerran på ett par glas rött, och lite tilltugg. Mysigt. Så kan man busa när det är sommar. Vin mitt i veckan, thihi!


För övrigt är jag på väg in i ett skov med försämring igen, men jag förutsätter att det liksom vid de senaste två skoven blir mindre dåligt än det brukar bli.

Blir ändå förkyld, småhängig och trött.

I morgon ska jag i alla fall på nytt läkarbesök igen. Så det blir nästan en heldag med tanke på restid till- och från.


Dagen har som vanligt varit solig och varm. Under en halvtimme på för- och på eftermiddagen var det några moln som skymde solen.



 


Under kvällen har jag ägnat mig åt att städa här i bloggen. Van sedan tidigare år så lång tid sådan städning kan ta, om man väntar för länge mellan gångerna.


Som ung person lyssnade jag bara på P3 när jag lyssnade på radio. P1 var endast en supertorr och trist kanal. P2 enbart klassisk musik. Nu mitt i livet-åldern har jag upptäckt att den typen av program jag lyssnade på på P3 då, nu finns på P1. Så i och med att jag numera gärna slår på P1 på radion har jag hittat många trivsamma program.


En del debatter gillar jag. Liksom Superspananrna. Sommarpratarna.


Nu lyssnar jag, efteråt på några av redan sända program av just sommarpratarna i år som jag missat.

Ett av de program jag lyssnade på idag var JOHAN CRONEMAN som sändes 24 juni 2014. Alla dessa program är 90 minuter långa. Men man kan välja att lyssna utan musik (endast en snutt av musiken spelas upp). Då är avsnittet 55 minuter lång.

Rekommenderar att lyssna på det avsnittet. Gillade också hans val av musik så för min del var det helt OK med hela programmet.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards