surridurr

Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Eleonor - 15 juli 2014 20:45

 

Dagens väder

Soligt, varmt och fint, men två rejäla fast kortvariga skurar, därefter fint väder igen


Hade vädret på min sida

Tänkte jag skulle passa på att gå och handla medan det var fint väder. SMHI hade ju varnat för regnväder på eftermiddagen. Halvvägs till affären kom riktigt svarta moln. Såg ut som det skulle bli regn och åska precis när som helst. Hann i alla fall in i affären. I värsta fall får jag väl ta taxi hem, tänkte jag.


Då jag kom ut från affären en halvtimme senare sken solen från en klarblå himmel igen, men asfalten var blöt. Vattenpölar överallt. Måste ha vräkt ner medan jag var inne i affären.


Senare på eftermiddagen kom det en kortvarig skur och då fullkomligt vräkte det ner. Fem minuter senare solsken från klarblå himmel igen!


Balkongliv

Har jag hunnit med idag. Varmt och skönt.


Laleh

Jag har liksom inte upptäckt henne förut. Men ser henne nu på TV och har kommit på att hon är så mycket bättre än jag trott, då jag tar mig tid att faktiskt lyssna på henne.

Fröken Frimans krig

Är en TV-serie jag varmt rekommenderar. Personligen gillar jag inte serier med massor av avsnitt, men här är det bara tre avsnitt. Några veckor till finns de kvar att se på svt.play.se

Av Eleonor - 15 juli 2014 20:18

 

Nea började prata med mig om en person hon kände genom mig.Jag berättade för henne som det är, att den personen inte lever längre.


-Vaaaa?, utropa Nea förtvivlad. Hon såg alldeles förskräckt och frågande ut.

-Hon är död, förtydligade jag.


Nea behövde en liten stund att ta till sig informationen.


-Mormor, håller du också på att dö, frågade Nea oroligt?

-Nej, jag är inte döende nu. Nån gång ska vi ju alla dö, men det är inte nu.


-Åh, jag önskar jag hade en magisk kraft så jag kunde göra så att ingen i våran familj ska dö, sa hon, lilla hjärtat.


Straxt därpå plockade hon lite blommor. Vita och rosa. Jättefina.

-Tycker du att jag ska plocka såna till din begravning? Fniss, jag tackade såklart ja till det.  


Hennes pappa har en moster som är svårt cancersjuk. De har varit och hälsat på hos henne nu i sommar. Troligen har barnen pratat med sin pappa om den allvarliga situationen hemma. Så jag kan tänka mig att det snurrat i huvudet hos Nea, och kanske Wille också, om det här med död och begravning.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards