surridurr

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Lördag 12 juli 2014

Av Eleonor - 13 juli 2014 01:28

 

Dagens väder

Idag skulle vi få sämre väder framåt kvällen. SMHI hade fel. IGEN!

Vi slapp regnet (som i och för sig var välbehövligt) och vi slapp den utlovade åskan.

Precis lika varmt som vi haft ett bra tag nu. Strålande solsken från en vit (inte gul) sol.


Surridurr

Idag har det varit suridurr per telefon med Lucas, Cissi och Synnöve. I just den ordningen. Lucas funderar på mitt nästa läkarbesök, samt meddelar att han lånar min p-plats idag.

Cissi kommer strax efter 7 söndagmorgon med barnen och Tyson. Dom blir här till kvällen, alltså barnen och valpen. Hoppas innerligt att SMHI har fel även om den dagens regn- och åskväder, då jag ett flertal gånger måste lyfta upp en nysoven, nyäten, nybusad valp och springa ut med honom. Det enda sättet att få en valp att snabbt bli rumsren är att aldrig låta den "misslyckas" inomhus.


American Car show

Har det varit idag. Dårpippin och hans kompis har hållit vakt på vår parkeringsplats för att hålla koll på att ingen olovandes kommer in på vår p-plats, fniss! Kungarna över en p-plats!!! Lucas med familj har såklart ställt sig på min plats för att ha nära att komma ner till bilutställningen. Hur de lyckades passera nålsögat vet jag inte. 

Är inte intresserad av amerikanska bilar, eller alla dessa amerikanska flaggor de pryds med. Tycker det är ganska tramsigt. Som ni förstår var jag själv inte där.


Gårdsträff

       

På eftermiddagen. Dels med kompisar som skulle med på bluesbåten. Dels en kort stund med Kerran som inte skulle med på bluesbåten, utan på ett födelsedagskalas. Med på bild är inte Suz, pga att hon under vår gårdsträff fixade i ordning lite käk att kasta i sig.

Men Tommy, Tomas, Synnöve, Kerran och jag var där


Blidösundstur

 

Båtturen var jättemysig. Vi satt utomhus hela kvällen. Se sista fotot den här kvällen, som är det första fotot i inlägget. Det gör inte ont i själen att sitta ute på en gammaldags ångbåt, se på skärgården och dess båtar, se vågskvalpet, titta på solglittret i havet, med goda vänners sällskap OCH dricka en pilsner eller rättare sagt två.


Vilse i planeten

Det är jag det. Hittar väl någorlunda på landbacken. Men ute till havs blir jag helt vilse i planeten. Varje gång blir jag hur snopen som helst över att en speciell ö är precis där den är, närheten till nästa ö som jag tycker ska ligga långt därifrån. Har alltid velat försöka lära mig att förstå att hitta sjövägen.


Tommy som kan det här kunde peka ut var vi var och vilken ö vi hade framför oss. Till slut undrade jag vilka öar det var på andra sidan av båten. Tommy började genast berätta exakt var vi var. Vad vi såg framför oss, vad vi hade på motsatt sida. Och äntligen började poletten trilla ner. En liten aning i alla fall.

Vilse eller inte, så hade vi i alla fall trevligt ihop, allesammans.


Efterfest nummer ett

När vi kom iland hade de flesta av oss satt på sig någon kofta, eller sommarjacka. Men fram till ca 22.00 satt vi utomhus i t-shirts och kortbyxor. Vi bestämde snabbt att vi skulle till Suz på efterfest. Irish coffe och rosé.


Skillnad mellan män och kvinnor

Synnöve skrattade åt sin sambo, Tomas, som satt i soffan direkt och nickade. Så jag gick in i vardagsrummet och sa ganska högt "Jasså här sitter du och sover"? Efter en stund tittade han upp, såg helt förvirrad ut, innan han kom på var han var osv. "Nejdå, jag sover inte, jag bara kopplar av" blev svaret.


Min fundering var att jag undrade varför det är just män som har så förbenat svårt att erkänna att de är trötta och slumrat till, medan kvinnor ofta erkänner att de är så trötta så de måste bara hem?

"Jag har inte sovit, jag bara vilade lite" hävdade Tomas. Just det! Det beskriver min frågeställning ytterligare, fniss!


Ytterligare en festdeltagare dök upp strax efter 24-slaget. Vi diskuterade en del politiska frågor. Mycket intressant. Givande. Men, varför håller jag inte käften? En politiskt diskussion hör sällan hemma, efter midnatt på en fest. Tror att vi båda var lite för surriga.


När vi skildes åt, kramade vi om varandra, och den här vännen sa att hon aldrig tidigare diskuterat så viktiga frågor med någon som var mer insatt än jag! Tack för det vännen, och nu gäller det att vi kommer ihåg vad den borgerliga majoriteten ställt till med och röstar annorlunda än tidigare, här i kommunen!


Efterfest nummer två

Kl 01.15 bestämmer sig gänget för att de ska vidare till nästa fest, nämligen vid Motorgården. Där är det fest till kl 3. Då ska det jonnas dit.

Äger inte ens en cykel (eftersom det kan bli punktering på dom). Vill inte tvinga någon/några att känna sig tvingad att dela taxi med mig. Uppskattar inte riktigt heller den där typiska raggarbils-musiken. Så jag gick hem till mig.


Musiksmak

Gillar blues, som det var ombord på båtturen. När det går över till Rock-a-bility uppskattar jag den inte riktigt lika mycket. Riktig "gungblues" är mer min melodi. Så var det för de flesta i gänget som åkte. Förutom Suz som älskar rock-a-bility och tog för givet att vi alla andra tyckte likadant. Varje gång vi andra förklarade att vi gillar mer "gungbluesen", så lyckades hon med att inte höra, fniss. Så när vi klev av båten var hon helt övertygad om att vi alla gillade samma musiksmak som hon gör. 

Det har ju ingen som helst betydelse, smaken är som baken, delad!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards