surridurr

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Onsdag 2 juli 2914

Av Eleonor - 5 juli 2014 22:11

Häpnad

Känd för att vara familjens värsta sjusovare är jag,  slogs min syster av häpnad, då jag före henne var uppe på toa, när hon gick upp!

Gemensam frukost med systerbabbel, DN och lokaltidningen samt wordfeud såklart. Och så gjorde vi upp dagsplanerna.


Vädret

Kanonfin sommardag med strålande solsken och värme. Puh!


Konst - i - ån

Var det första vi skulle göra. Alltså gå åpromenaden längs med konstverken. Vi började vid Roslagsmuseet och slutade vid Konsthallen. Syrran är duktig på växter så hon beundrade den "Engelska parken" vid Roslagsmuseét. Vi pratade också om hur museét behandlats här av kommunen. Syrran riktigt upprörd över det. Samt när vi tittade in genom fönstren och såg de uppbilade golven som stiftelsen inte har råd att renovera. Något som jag inte minns, men syrran minns är att vår pappa var en eldsjäl då det gällde att bevara museét.


Det var hur mysigt som helst att gå å-promenaden, diskutera konstverken, läsa de små skyltarna om konstverken och konstnären till varje verk, som finns, på å-räcket intill konstverket.


Avslutade det hela med en lunchfika på ett utefik intill det sista konstverket.


Rasande strid precis intill vårt fikabord

Det var kråkor, eller kajor, som slogs om resterna. Vid grannbordet var gästerna klara. Ett barn lämnade en halv köttbullsmacka. Kråkorna var som tokiga kring mackan. Alla skulle ha. Men en var tuffast. Kunde inte flyga med den stora matbiten. Men ställde sig på mackan. Gick runt, runt, attackera/försvarade sin mat mot övriga kråkor. Måsarna började cirkulera över oss också. Skulle vi behöva paraply? Inte emot regn utan emot fågelskit?


Kanske är jag lite gnällig nu, men .....nääääe det är jag inte alls. Det är personalen som ska vara jättesnabba på att plocka undan och torka av borden då gästerna går, för att fiket inte ska bli invaderat av kråkor m fl fåglar. De hör inte hemma bland mat/fikagäster. Vi skulle inte acceptera att råttorna springer bland borden och letar efter ätbart.


Men här dröjde personalen onödigt länge.


Eftermiddagsfika hos Lucas med familj

Köpte med oss en kaffekrans, promenerade hem och hämtade bilen och körde ut till dem. Jättemysigt att sitta där ute på deras tomt och babbla.

 

Edmund, mitt nästäldsta barnbarn. Fast fotot är taget hemma hos mig.




 

August, mitt nästyngsta barnbarn. Fotot är taget hemma hos mig.


 

Amelie på deras uteplats. Här finns gott om plats för många att sitta. Bröderna Bus satt här alldeles nyss. Men som ni ser mitt på bordet så är det bara ett bottenpapper kvar av den stora bullkransen. Barnen försvann nog i samma ögonblick som bullkransen försvann, fniss!



Lucas och Titti

Såhär familjärt har vi dryftat allt möjligt. T ex skolfrågor. Tror det är en nyttig diskussion i den här konstellationen. Unga familjen med sina erfarenheter som föräldrar. Syrran som en mycket erfaren och kompetent lärare. Och jag på ett hörn som ser konsekvenser av den politik vi röstar på.


Kvällen

Syrran lagade en middagsomelett och Suz kom och käkade den tillsammans med oss. Mysigt. Och den absolut godaste omelett jag någonsin ätit. Vi pratade en hel del om läget här i bostadsrättsföreningen.


Dårpippin

Då syrran fick veta det senaste som min galne granne ställt till med, då för mitt barnbarn Wille , så tyckte syrran absolut att vi (både Kerran och jag) måste polisanmäla, vad vi är utsatta för. Hon menar att det redan för länge sedan gått för långt. Hon överväger också att prata med Martin (min svåger) så att han helt enkelt går och ringer på hos DP och talar om att han är bekymrad över vad han håller på med.

Han är lugn, sakligt och bestämd. DP:n är en liten skit, bara tvärhand hög, vilket han uppenbarligen lider av. Martin är nästan dubbelt så lång. Bara det kommer att inge respekt hos DP:n. Thihihi...... det är mer än välkommet om han ringder på där och pratar om problemen.

Jag VET att DP kommer förneka allt och vända det precis tvärtom, han kommer troligen även att säga att det var Willes fel att han klämde huvudet i dörren, men Martin kommer att hantera det bra eftersom han vet hur det är!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards