surridurr

Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Eleonor - 15 juni 2014 22:23

 


Dagens väder

Klart, strålande solsken, lite kalla vindar

Luftfuktighet: 45%

Sikt: Obegränsad

Vind: 4 m/s O

Soluppgång: 03:24

Solnedgång: 22:07


Arthur-Partur

Telefonsamtal från Lucas. Arthur, min favorithund, är dålig. Han har en böld i ljumsken har de upptäckt. Han har ont och är mycket medtagen. Svårt att få tag på en veterinär. Till slut lyckas de. Nu har han tratt så klart. Bölden är ihopsydd med dränage. Antibiotika och inflammationsdämpande. Nu ska vi verkligen hoppas att det här går vägen så han snabbt blir kry igen!


Slapparförmiddag

Visst, man kan säga att en hund bara är en hund. Men det är minsann inte så bara. Hade lite svårt att ta mig för att göra något.


Lägenhetsvisning

Kerran ringde och bad mig att följa med henne och titta på en lägenhet här i vår förening som är till salu. Såklart jag gick med. Kerran har en likadan 4:a som jag har men är intresserad av att byta till en mindre lägenhet.

Lägenheten vi tittade på har ett bra läge. En 2:a på 65 (tror jag) kvadrat.  En lite för liten lägenhet i mitt tycke, och även i Kerrans tror jag. Rent, välskött och helt. Såg ut att vara relativt nya vitvaror, tvättmaskinen inte mycket använd. Färger och inredning dock omodernt. Vardagsrummet kändes lite litet och mörkt.

Uteplatsen är dock ovanligt stor. Men tyckte det var lite mörkt där också. Går kanske att gör något åt.

Uteplatserna i den änden av huset blir dock skuggade av höga träd. Så att kvällssolen helt försvinner trots att det är västerläge.

Utgångsbud. 1.200.000 kr

 

Fika på gården på det

Efter lägenhetstitten bjöd Kerran på iskall fläderdryck och hennes hemgjorda kvargtårta. Suz hakade på med att bjuda på glass därtill. Fniss, jag hakade också på med att bjuda på……mitt sällskap!

Vi satt därute på gården i flera timmar. Babblade med varandra och med övriga grannar. Synnöve kom och fikade med oss en stund också, vilket var trevligt.


Säger bara det, jag har ju dom allra bästa kompisarna man kan ha.

Bekymrade över att jag inte fått i mig kolhydrater och proteiner på ett tag, så ville Suz bjuda på middag där ute. Grillad kyckling var för mig OK. Suz skulle cykla och handla. Då följde Kerran med och tog bilen istället.


Och jag? Jag satt lugnt kvar och passade Suz fina krukväxt hon lyft ut till föreningens utemöbel, till fikat. Och passade Kerrans ingång som hon lämnade olåst.

Hann kontakta Stegis angående våra midsommarplaner. Låter som han och en kompis till honom är sugna på att haka på.


Jättegott blev det.

Och såklart lite vin, fika och smågodis

Förflyttade oss till Kerrans uteplats som låg i lä, och sol. Kerran bjöd på kvargtårtan igen som dessert, bubbelvatten, iskallt vitt vin, ett glas cointreau med apelsinskiva och körsbär. Suz bjöd på rosévin och en melon som ingen orkade med.

Fniss, själv så bjöd jag på ……….mitt sällskap, igen!

När jag är piggare så bara måste jag bjuda igen.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards