surridurr

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Eleonor - 10 juni 2014 23:20

 



Dagens väder

Strålande solsken

Varmt

Grader: 16 kl 21:30

Luftfuktighet: 725

Sikt: Obegränsad

Vind: 3 m/s O

Soluppgång: 03:26

Solnedgång: 22:02


Försovning

Oj, oj i morse blev det bråttom. Blev tvungen att ta taxi för att vara i tid på sjukhuset. Idag var det ny lungröntgen som skulle göras. Var på plats 10 minuter innan jag skulle vara där. Blev inkallad innan jag hann sätta mig i väntrummet. Var klar innan den tid jag skulle vara där. Det gick undan.


Apoteket nästa

Nu har jag fått något på recept som inte alls stämmer igen. En läkare på ks skrev ut blodtrycksmedicin, men det var i pulverform och kan bara ges på sjukhus om man är kopplad till någon speciell maskin. Suck! Får göra ett nytt försök att få rätt recept utskrivet på fredag.


Hur glömsk får man vara?

Gick till en ICA-affär med postutlämning för att hämta ett paket (en router). När jag ändå var där kunde jag passa på att handla lite. Slutade med att jag handlade frukt och bär – men glömde hämta ut paketet!


Måendet

Illamående som vanligt. Trött. Förkylning på gång igen, innebär att utslagen kommer att öka igen


Det kom ett brev, nej det kom två

Lagom till jag kom hem från röntgen på sjukhuset, kom posten med ett kuvert från röntgen. Nu en ny kallelse till röntgen. På måndag. Den här gången en bukröntgen. Kunde dom inte ha samordnat det så att jag fått göra både lung- och bukröntgen samma dag?


Nästa brev från KS som tänker sig en ny ordination om det här med benomlindning från nästa vecka. Tror det blir till det bättre. Måste komma ihåg att på fredag se till att läkaren skriver vilken kompressionsgrad det ska vara, då hemsjukvården behöver ha det skriftligt.


Försäkringsärenden

Nu har jag i alla fall anmält mitt ärende till


  • Sjukförsäkringen
  • Diagnosförsäkringen
  • Sjukvårdsförsäkringen

Man kan ju undra varför jag själv som finns i branschen, ska ha så svårt att få ändan ur vagnen och komma till skott!


Kompisfika


Blev glatt överraskad då Synnöve bara dök upp. Ett par koppar slät kaffe var allt vad ”huset” kunde bjuda på idag. Inget hembakat i frysen att ta fram. Inte ens en burk med lite kakor.


Behöver baka. Alltid bra att ha något i frysen. Några olika sorters kakor kanske? En sockerkaka och en kladdkaka kanske?


Illamåendet gör att jag inte ens kan tänka mig att laga mat, så det lär nog inte bli något bakat heller.


Mat

Köpte med mig en liten färdiggrillad kycklingklubba idag. Tanken var att jag skulle koka potatis, ris eller åtminstone pasta för att få i mig både protein och kolhydrater. Blev dock än mer illamående av att bara titta på potatisen, rispaketet och pastapaketet.


Bidde kycklingklubban och två färska tomater. Och jordgubbar har jag ätit.


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards