surridurr

Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Lördag 7 juni 2014

Av Eleonor - 7 juni 2014 16:29

  



Morgonstund….

har guld i mun” finns det ett talesätt som säger. I morse vaknade jag strax efter kl 6 efter 3-4 timmars sömn. Solen skiner. Kissnödig. Trött, men måste gå upp. Innan jag sträckt på mig färdigt så har jag somnat om. Så värst mycket guld i mun blev det alltså inte för min del.

 

Mående

Inget halsont kvar. Inte ont i leder. Inte lika snorig heller. Men utslagen är fortfarande fler än de varit sedan jag blev utskriven från KS. Är SÅÅÅ in i h-e trött på den här skiten!

 

Balkongliv

Suttit ute på balkongen i flera timmar och läst. Till det bara blev för varmt. Söderläge och dessutom i lä.

 

Mullrar på stan

I dag är det den årliga MC:utställningen ”Custom bike show” och det är verkligen en stor mc-fest. Tillställningen är precis nedanför backen där jag bor. Fniss, en sån här dag skulle jag kunna hyra ut min p-plats för ganska dyra pengar, då så många snurrar runt med sina bilar i jakt på att hitta en liten plats att parkera på!! Hmmm, satt och undrade över om Lucas med familj inte ska gå på MC-utställningen i år? Det brukar dom ju göra. Just då ringer telefonen. Till min glädje är det Amelie. Så glad av att höra hennes röst.

 

Mysig fikastund

Amelie berättade att de är på väg till mig och vill stå på min p-plats och vill komma upp till mig och gå på toa innan de ska ner på MC-utställningen. Familjen kom och dom ville ha kaffe, saft och lite glass i sig innan de gick ner till utställningen.

Edmund har blivit proffs på att sköta min kaffemaskin, så han fixade kaffet till oss vuxna. Så roligt att sitta och babbla med dom. Fyra dagar har killarna kvar innan skolavslutningen. Pratade lite om familjens närmsta framtidsplaner (som jag håller tummar och tår för att det ska bli som dom vill).

Även pratat om bekymret att just nu verkar det som min sjukdom går åt fel håll igen. Det som var mer glädjande är att Lucas följer med mig till KS till nästa läkarbesök.

 

Bloggspace

Har provat några gånger per kväll och någon gång även på dagtid att logga in i bloggspace. Någon gång loggas jag in, annars möts jag av en sida som talar om att adressen går inte att nå. De få gånger jag loggas in ser allt ut som vanligt. Till jag väljer att läsa inkomna inlägg och/eller kommentarer får då blir jag genast utslängd igen – och det går inte att logga in igen.

 
 
Louise

Louise

7 juni 2014 17:49

Ja, det ser ut som du haft lite bättre väder hos dig idag. Just nu är det skapligt även här, så här på kvällskvisten ... ;)

Stackars dig med de där utslagen. Finns det inget man kan göra? Låter helt förfärligt ju!

Förstår inte att ni orkar kämpa och hoppas på bloggspace. Nog för att jag förstår varför ni vill vara kvar, men är det verkligen värt det. Jag har massor med bloggvänner som jag kan följa på ett mycket bra sätt, och som följer mig ... från en mängd olika sajter. Bloggspace är inte värd er trofasthet, så är det bara ...
Men det är min åsikt ... hehe ... ni gör ju som ni vill ändå ... ;)

http://imitttankerum.wordpress.com

Eleonor

8 juni 2014 00:38

Hej där vännen. Både håller med dig, och inte om bloggspace. När det fungerar är det trots allt att ha koll på alla kommentarer, komma åt att läsa vänners inlägg därifrån.

Men du har helt rätt i att teknikstrulet på den sidan är så allvarligt att det är under all kritik.

Teknikstrulet här verkar inte ens finnas. Eller?

Hur som, bloggandet ska vara en rolig syssla, inte något stressen som gör att man blir fly förbannad. Så jag kommer att köra dubbelt.

Alldeles nyss blev jag dock lite härsken här, för jag lyckades inte komma på hur jag sparar med ett klipp från youtube här!!!!
Suck!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards