surridurr

Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Torsdag 5 juni 2014

Av Eleonor - 5 juni 2014 12:26

 


Morgonen

Förstår inte att det ska vara så förbaskat svårt att sova på nätterna. Efter lönlösa försök låg jag och läste till kl 5 i morse. Sedan upp vid 9.

Några av utslagen jag har pga min sjukdom gör lite ont igen.


Dagens väder

Mulet och några regnstänk

Grader: 17,9 kl 12.20

Luftfuktighet: 68%

Sikt: Obegränsad

Vind: 5 m/s O

Soluppgång: 03:31

Solnedgång: 21:55


Hemsjukvården

Har varit här och lindat om benen och dess utslag. Nu ska det sitta till på måndag igen. Nästa vecka är också frågan om jag ska fortsätta med detta eller inte. Lär få ett svar på det på fredagen. Enligt hemsjukvården kommer och njurmedicinavdelningen att ringa mig idag. Vet inte vad de vill, men det handlar säkert om provsvaren de fått.


Ärenden på stan

Visst vet jag egentligen att det är en helgdag i morgon. Men ändå inte. Helt plötsligt kom jag på att det är helg i morgon, så det blev fart ner på stan för att handla det jag måste handla nere på stan. Regn eller inte!

Några regnstänk fick jag stå ut med på hemvägen.


Ordning och reda

Ska det bli på mig nu. Brukar vanligtvis vara den där typen som hellre kastar för mycket än för lite. Likt förbaskat har jag samlat på mig en massa papper som jag trott är viktiga att ha kvar. Men nu när jag börjat granska dem så har jag kunnat fylla flera soppåsar med bara papper jag sparat i onödan. Det jobbet ska fortsätta idag. Därför har jag köpt ett antal nya aktmappar och plastfickor för att de papper som ska vara kvar, ska bli mer lättöverskådliga. Blir nog bra det här.


Gamla och nya

Glasögon gick jag med till optikern. De nya var trasiga. De tyckte det börjar bli dags att skaffa nya nu. MEN dom är ju bara 1,5 år gamla. Ska man behöva byta så ofta?


Det tyckte dom. Men inte jag.


Dom kostar ju i alla fall 10.000 kr. Nu lagades dom för andra gången. Dom gamla bågarna jag hade innan då? Jo dom tog jag med mig ett par, för jag vill ha ett par brillor i reserv. Det lönar sig knappast, men det går, sa optikern. Men rekommenderar att jag skaffar nya bågar också!


Ånej, det vill jag inte. Med mig hade jag nämligen mammas senaste glasögon. Hon finns inte kvar längre. Hennes glasögon har jag behållit av nostalgiskäl. Tycker dessutom dom är snygga. Tycker själv att jag passar i dom. Så nu är de lämnade till optikern för att få samma recept på glas i dom, som i de nu lagade. Om/när de går sönder igen så har jag i alla fall ett par reservbrillor.


Nu ska jag bli inspirerad

Hur vanligt som helst med mig att jag läser, ser, hör eller bara kommer på saker som jag bestämmer mig för att spinna vidare på, men glömmer det oftast innan jag hinner sätta det till verket. Har nu skaffat mig ett block som jag ska försöka att alltid ha med mig, för stödnoteringar om det jag kommer på att jag ska göra något med. T ex skriva en artikel om på bloggen, något att prova i en maträtt, köpa en sorts vin jag blivit rekommenderad......osv!


Inför nästa läsecirkel

Har jag också köpt en bok. Inte till nästa läsecirkel egentligen. Men till nästnästa. Kliar i fingrar och ögon att sätta igång läsa den boken. Fast det tänker jag inte tillåta mig ännu. SKA läsa klart den jag redan håller på med först. Kanske ytterligare en till oläst bok däremellan


Bloggspace

Blir så trött på den illa fungerande bloggen. Alltså är egentligen ganska nöjd med en hel del teknikaliteter/funktioner som finns där. Men det är alldeles på tok för ofta som ingenting fungerar där. Ibland är det vissa tider det inte ens går att logga in där. De senaste veckorna tycks det istället vara vissa tider på dygnet som det går att logga in. Svårt att träffa rätt. Men OM man gör det så kan man bli utkastad igen innan man ens hunnit halvvägs i inlägget! Suck! Nej, dubbelsuck!!




 
 
Ingen bild

nhan

7 juni 2014 23:26

Hejsan Noe !

Vad häftigt att du har två bloggar igång, jag hinner inte med en just nu.
Läser att du fortfarande kämpar med dina prickar och det är inte alls roligt att höra. Jag hade hoppats på att du var helt frisk nu.
Jag önskar att du blir bra från dina prickar snarast.
Kram på dig, vi hörs ! från nhan !

Eleonor

8 juni 2014 00:32

Hej vännen. Ser det är samma kommentar som i bloggspacen. Skickade dig ett meddelande som svar på din kommentar.
Har du också en blogg här, eller hur hittade du mig? Bloggspacen är bara inte tillförlitlig med all teknikproblem som finns där.
Kul iaf att du hittade mig här också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards