surridurr

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Eleonor - 12 januari 2014 21:03

MYSIG DAG

Tillsammans med Wille nästan hela dagen. Jädrans kille att vara busig och påhittig hela tiden. Och mysig.  Vi har kramats och gullat. Kittlats och busats. Och plötsligt får mitt 5-åriga barnbarn fnitterbus i hela kroppen. Bara måste springa omkring, flina och fnittra under tiden. Mormor ställer så klart upp och möter busen vid vissa dörrhåll, och vi både skriker och fnissar av glädje.

S  

 

IDAG PÅ DAGEN

Det har snöat hela dagen och säkert hela natten. Wille blir glad av snön.

Vi spelar "manuella" spel. Först nu inser jag hur pedagogiskt ett Bingospel kan vara.


  

MORMOS TROLLUNGEPRINS

Ger oss iväg ut efter spelen.  Bråttom till hållplatsen för stadsbussen. Idag har mormor bättre koll än igår.

Det snöar fortfarande när vi går ut.

Wille fnissar åt snön och halkan ute. Mormor fnissar inte åt snön och halkan ute!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards