surridurr

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Söndag 28 april 2013

Av Eleonor - 28 april 2013 19:57

 


-Farmor, titta vad jag har plockat till dig, sa August lyckligt! Farmor var minst lika lycklig.



 



Storebror Edmund. Alltså 50% av Bröderna Bus.


 

Och så lillebror August, som lattjar med farmors padda.


 


  • DAGENS VÄDER
  • DAGEN IDAG
  • DAGENS INNEHÅLL
  • OCH SÅ BIDDE DET KVÄLLER IGEN

DAGENS VÄDER har varit soligt och fint. Varm i solskenet. Men när man kommer in i skuggan blir det kallt.

 

DAGEN IDAG gratulerar vi Ture och Tyra på namnsdagen.

 

DAGENS INNEHÅLL började med att jag var uppe mycket tidigt för att vara söndag.

Lucas och bröderna Bus kom. Lucas har nu ordnat så att amplar och lyktor är upphängda på balkongen. Så har han fått ordning på det nya balkongbordet. Härligt!

Nu är det också färdigtapetserat i Lilla Rummet. Slipning av garderobsdörrar och målning återstår. Jisses vad jag längtar till det är klart i det här rummet.

 

Bröderna Bus och jag gjorde en Kerstinkaka. Bröderna Bus och även deras pappa gillade att slicka av vispar, degskrapa och bunke!!

 

Amelie kom lagom till sockerkakan var klar så det blev fika.

 

-Farmor, vad tycker du är bäst med sommaren, undrade August? 

-Bada, svarade jag.

-Vad tycker du August är bäst med sommaren, undrade jag?

-Åh, alla fina blommor med alla färger, svarade August!!!

-Jag tycker som du farmor, att bada, berättade Edmund.












 
 
Louise

Louise

28 april 2013 21:27

Halloj! Var det du som ställde en fråga till mig om att följa sina bloggvänner? Jag hade en kommentar från en anonym, men jag chansar på att det var du ...
Om du öppnar ett konto på bloglovin (http://www.bloglovin.com/) och lägger upp dina bloggvänner där så kan du sedan välja om du vill ha en Epost-avisering för varje händelse eller ett sammandrag med olika intervall. Jag får en avisering om dagen från bloglovin ...
Hoppas det var din fråga som jag svarade på ... :)

http://imitttankerum.wordpress.com

Eleonor

28 april 2013 23:36

Tack för svaret.
Visst, det var jag som frågade. Fattar det inte. Jag var ju inloggad och tänkte att då måste du se vem det var som skickade.
Inser det finns såååå många funktionaliteter i bloggspace som bara finns där. Som är superbra. Men så är det teknikstrulet!!!! Usch, vet inte hur jag ska göra!!!
Kram

 
Louise

Louise

29 april 2013 01:44

Var var du inloggad menar du? Att du är inloggad på Bloggplatsen hjälper inte om du kommenterar på wordpress ...
Jag tycker inte att bloggspace är så märkvärdigt med sin funktionalitet. Då finns det mer i wordpress. Det enda jag inte kunnat få till där är en inlagd klocka på första sidan ... fast det känns som lite onödigt krimskrams ... ;)
Det handlar om vana tror jag. På de flesta bloggportaler så sparas uppgifterna man använder för att kommentera med, så att man slipper tänka på vad man fyller i för att bli igenkänd nästa gång.
Eftersom "bloglovin" finns som kan hålla koll på bloggvännerna så saknar jag inte den funktionen heller ...
Men jag förstår att du känner dig vilsen när du är så van vid Bloggspace. Hoppas att du kommer till ett beslut som känns bra för dig ...
Jag har försökt att hälsa på inne på bloggspace under veckan men ibland har det inte gått alls ... Försökte idag igen för att titta till mitt eget konto, men det gick inte ...

http://imitttankerum.wordpress.com

Eleonor

5 maj 2013 04:40

Aha, jag gillar bloggspace just för att jag har bloggänner där, får deras inlägg i en korg så att jag vet/kan läsa där. Men du menar alltså att bloglovin är detsamma?
Fast här på den här adressen har jag dig som vän, inga fler. I bloggspace har jag många vänner!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards