surridurr

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

En kväll nu i veckan

Av Eleonor - 16 mars 2013 22:52

 

En kväll i veckan som var kom mitt yngsta barn, Cissi hem pga problem med sin sambo. Mammas hjärta blöder.

Så kommer äldstesonen och ringer på dörren. Mammas hjärta ömmar för honom också.

Vi samtalar om stort och smått. Om hur det är att vara yngst och äldst i syskonskaran.

Tack och lov har Cissi oxå kontakt med Lucas som än min älskade yngsteson. Som i sin tur ringer till Cissis sambo för att fråga "vad är det som händer"?

Varpå Cissis sambo ringer till henne och de har ett långvarigt hemligt samtal, som kan leda till en förbättring.

Så kommer bästevännen Kerran på fikabesök.  Cissi, Kerran och jag babblar och har det hur trevligt som helst. Tiden går.......och plötsligt upptäcker vi över våra kaffe/temuggar att klockan är 00.50

Jobbardag dagen efter!


Cissi överraskar mig med att hon ska hem!


Jag trodde hon skulle sova kvar hos mig!


Ville inte hon ska gå hem ensam mitt i natten. Tänkte ordna med taxi åt henne som jag skulle förskottsbetala.


-Kom så åker vi, sa Kerran som genast erbjöd sig att skjutsa henne hem!!!


Älskade Kerran och Cissi, allt ordnade sig.


Efteråt berättade Cissi att hon upplevde att Kerran var enormt behaglig att prata med och hon lyckönskade mig till att ha världens bästa kompis.


Efteråt berättade Kerran att jag har världens mest docksötaste dotter, med ett enormt engagemang  för nära och kära, samt ett stort rättsmedvetande som man önskar att alla skulle ha, samt ett samhällsansvar som borde göra att hon skulle vara en perfekt fackföreningsordförande!


Thihihi,..........syster och bror,..........är ni som gjorda för fackligt arbete då ni båda har justa grundåsikter, står för er åsikt även i obekväma situationer"

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards