surridurr

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Eleonor - 16 mars 2013 22:52

 

En kväll i veckan som var kom mitt yngsta barn, Cissi hem pga problem med sin sambo. Mammas hjärta blöder.

Så kommer äldstesonen och ringer på dörren. Mammas hjärta ömmar för honom också.

Vi samtalar om stort och smått. Om hur det är att vara yngst och äldst i syskonskaran.

Tack och lov har Cissi oxå kontakt med Lucas som än min älskade yngsteson. Som i sin tur ringer till Cissis sambo för att fråga "vad är det som händer"?

Varpå Cissis sambo ringer till henne och de har ett långvarigt hemligt samtal, som kan leda till en förbättring.

Så kommer bästevännen Kerran på fikabesök.  Cissi, Kerran och jag babblar och har det hur trevligt som helst. Tiden går.......och plötsligt upptäcker vi över våra kaffe/temuggar att klockan är 00.50

Jobbardag dagen efter!


Cissi överraskar mig med att hon ska hem!


Jag trodde hon skulle sova kvar hos mig!


Ville inte hon ska gå hem ensam mitt i natten. Tänkte ordna med taxi åt henne som jag skulle förskottsbetala.


-Kom så åker vi, sa Kerran som genast erbjöd sig att skjutsa henne hem!!!


Älskade Kerran och Cissi, allt ordnade sig.


Efteråt berättade Cissi att hon upplevde att Kerran var enormt behaglig att prata med och hon lyckönskade mig till att ha världens bästa kompis.


Efteråt berättade Kerran att jag har världens mest docksötaste dotter, med ett enormt engagemang  för nära och kära, samt ett stort rättsmedvetande som man önskar att alla skulle ha, samt ett samhällsansvar som borde göra att hon skulle vara en perfekt fackföreningsordförande!


Thihihi,..........syster och bror,..........är ni som gjorda för fackligt arbete då ni båda har justa grundåsikter, står för er åsikt även i obekväma situationer"

 

Av Eleonor - 16 mars 2013 22:21

 

Då man inte längre har tiden, orken, möjligheten att ha en egen hund pga jobb mm så är det en ynnest att få vara reservmatte.


Min favorithundras är schäfer. Men jag har inte längre den tid och det engagemang som krävs.

En schäfer är en helt underbar hund. Följsamhet, dådkraft, intresse och intelligens, uthållghet, älskar att vara lycklig, lydig hund. Lite mindre underbar om man gillar att ha svarta kläder............!


En hanhundscocker är inte heller helt fel. En stor hund i litet format. Helt OK även med svarta brallor.  Men det krävs pälsvård. Ett underbart lynne. Intelligens, lättlärdhet och uthållighet!!


En liten hund i litet format.


Men nu är jag reservmatte till en underbar liten sheltie. Lite fegishund,.....ja absolut. Dådkraft, ..........nej inte alls, fäller päls...............ja, inte kul med svarta brallor, intelligent...............ja, absolut,  underbar,..........JAAAAA absolut!


Hon bor hos mig då matte jobbar natt. Lea heter hon, men kallas också Skrållan (för mig är hon Skrållis). Hon är 10 år.  Man kan inte lära gamla hundar sitta sägs det. Men jag vill att hundar inte äter innan man säger "varsågod". Skrållis älskar skinka.  Det är inte bra för hundar att äta för mycket skinka. Men riktiga matten och jag är överens om att lite olater kan hon få under sin ålderdom, och en skinkskiva per kväll då hon kommer till mig är OK. Så Skrållis lärde sig första natten här vad ordet "varsågod" betyder!


Rätta matten är imponerad.  Likaså uppskattar hon att jag busar med Skrållis, som lockar fram ett valpbeteende! Och när rätta matten säger "nu ska vi gå till Nåre", så får Skrållis sååå brättom, trampar, hoppar omkring för det är sååååå bråttom, och när väl matte öppnar ytterdörren så rusar hon snabbt en trappa upp till mig.


Står lätt ut med att vara reservatte!

Av Eleonor - 16 mars 2013 22:06

      ......födelsedagskalaset för bröderna Bus.


Barnbarnen har ofta ett kalas för familj/släkt vid födelsedag. Samt ett till för kompisar.


Mina barnbarn bröderna Bus är alltså min yngste sons söner. Födda samma datum fast med två års mellanrum.


I år fyllde de 9 respektive 7 år.


Av Eleonor - 16 mars 2013 21:45

     

Den här snögubben bor på innergården utanför fönstret i mitt kontorsrum på jobbet.


Tidigare i vinter var han såå fin.


Så blev det någon vecka runt 0-gradigt. Han började se tärd ut.  Uppmanade honom att hålla sig i flaggstången.


Han gjorde som jag föreslog, och därefter kom kylan åter. Visst hann han bli lite illa medfaren, men nu har han koll på läget igen, och hävdar att han ger inte upp!


Hörde förresten att det ska bli ännu kallare........och komma mer snö!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards