surridurr

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Språkutveckling

Av Eleonor - 18 juli 2012 20:11

 

Det här med språkutveckling är intressant.  Då det gäller detta, är Wille nu inne i en fas där han upptäckt att det finns en språklig skillnad på singular och plural. Vid plural blir ändelsen -or.


Det är t ex:

fisk - fiskor

stol - stolor


Idag när Wille hade byggt något med klossar så ville han visa mig. Det var en fågel. Han visade var näbben var. Sen visade han var tutten är. Tutte, undrade jag frågade???? -Jaaa, mommo, fåglar har faktiskt tuttor!!

 
 
Monica

Monica

18 juli 2012 20:46

Hahaha, härliga ungar!!!

http://locknetoka.blogspot.se

 
Emm

Emm

18 juli 2012 21:04

Så fantastiskt roligt det kan bli med barnens första meningar. Fortsatt tervlig kväll!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Skapa flashcards