surridurr

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Tisdag 17 juli 2012

Av Eleonor - 17 juli 2012 22:43

   

En varm sommardag med både strålande solsken, mulet och regn!


Har varit barnvakt sedan i eftermiddag tills i morgon eftermiddag. Cissi och hennes sambo skulle åka till ett par vänner i Uppsala med övernattning.

Så mysigt med barnbarnen. Och det händer något hela tiden. Som Cissi brukar säga om Wille "är han tre år, eller är han tre år"!!??


Suz kom en stund på kvällen. Trevligt. Men inte hann vi prata alltför mycket, fniss. För jag var ideligen tvungen att springa iväg och kolla med Wille gjorde.


Blev lite full i skratt åt Willes kommentar. Han har länge varit blöjfri både dag och natt. Men när jag kom in i köket så var det blött på golvet.

-Vad har hänt här, undrade jag?

-Wille, har du kissat på golvet, undrade Nea (Linnéa)?

-Näääee, det är bara vatten, svarade Wille.

-Var kom vattnet ifrån då, undrade jag?

-Mommo, det kom från min snopp, berättade Wille!!!!! Fniss!!!


Men det hela var faktiskt mormors fel. Man brukar inte behöva påminna Wille om att gå och kissa, så det gjorde jag inte. Men hade ett problem. Han når inte upp till lysknappen inne på toan. Och han vill inte kissa där inne i mörkret!! Hädanefter ska det vara tänt inne på toan hela tiden då Wille är här.


På fotona är det överst Nea som har en mysstund ensam med mormor i soffan och spelar Wii-spel. Sedan är det lilleman som slocknat i gästrummet. Han gillar Pippi. Och gör som Pippi. Sover med huvudet vid fotändan och fötterna vid kudden!

 
 
Monica (gocka)

Monica (gocka)

18 juli 2012 06:48

Helt rätt, bara vatten från snoppen så det så!! :-D
Angående länkarna hos mig så är det inget jag har gjort själv så, jag bara väljer rubrik sedan lägger jag in länkar genom bloggens funktion. Vad var det som var fint? Att det är ikoner på varje? Om det är det du menar så kolla lite på andra som har samma bloggplats som dig, ifall de har sådana så kan du ju fråga hur de gör. Det kanske finns en funktion att välja på din blogg! Ha en bra dag. Kram

http://locknetoka.blogspot.se

 
Barbamamma

Barbamamma

18 juli 2012 07:57

Så söta de är och tur att ni kom på Willes problem:-)

http://barbamammas.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eleonor - 31 oktober 2014 20:49

Flytt har skett för en tid sedan till:   surridurr.wordpress.com   Detta pga att det är den sight jag kunnat hitta som mest liknar den gamla bloggspacen.  Där ser jag genast alla inlägg vänner gjort, oavsett vilken bloggsight de använder. På ...

Av Eleonor - 9 oktober 2014 21:26

Dock ej om använda kaffemuggar. Utan om köande. Alltså apropå hur vi människor beteér oss emot varandra.   Då man står vid en busshållplats och väntar på en buss så bildar man en kö. När kön börjar bli lång kommer nya resenärer och börjar bilda k...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 22:17

HALLÅ DÄR!!!   Vem plockar undan efter dig? Vem placerar din skitiga disk i diskmaskinen? Vem torkar av bordet efter dig?   På "mitt" lilla kontor där jag jobbat tidigare var det förvisso emellanåt en mindre trivsam situation på diskbänke...

Av Eleonor - 8 oktober 2014 21:35

OBS Min huvudsakliga blogg finns på surridurr.wordpress.com   Underlig dag har det varit idag, tror jag!   Nej, det kan bara inte vara sant, tänkte jag då väckarklockan talade om att det är dags att gå upp Tog med min paraply efter viss tv...

Av Eleonor - 1 oktober 2014 23:00

  Något jag är nyfiken på, är att få veta av alla er som kanske är medelålders med vuxna barn, eller kanske inte alls - men, vad har ni kvar att göra?   Alla har vi väl mål och drömmar om vad vi SKA eller åtminstone verkligen vill göra?   F...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Din bloggtid är nu

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Hur förbjuder vi fattigdom? Genom politik tycker jag. Hur är det med tiggeri, ska det förbjudas?
 Ja fattigdomen utrotas med förbudet
 Ja för att tiggeriet berör oss illa
 Nej för det löser inga problem
 Nej vi måste synliggöra de papperslösas villkor
 Vet inte

Länkar

Presentation


Så som jag ser det

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards